Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

30 januari 2023



 

In de dynamische wereld van Fast Moving Consumer Goods (FMCG) is het een uitdaging om met het beschikbare marketingbudget zowel de merkbekendheid te vergroten als directe korte termijn omzet te realiseren. De oplossing? Jouw flyer verspreiden via het Spotta Folderpakket met een doordacht verspreidplan. In dit artikel lichten we aan de hand van een use case toe hoe dit in de praktijk werkt.

De use case
Stel, je werkt voor een A-merk tandpasta in het hogere prijssegment, speciaal ontwikkeld voor gevoelige tanden. Je hebt als doel om de merkbekendheid te vergroten bij consumenten waarbij jouw merk niet top-of-mind is. Om dit doel te realiseren zoek je een medium dat opvalt, ruimte biedt voor productinformatie, en tegelijkertijd direct aanzet tot actie. Oftewel, een medium:

  1. met een hoge attentiewaarde,
  2. dat consumenten oproept om in beweging te komen,
  3. en past binnen je budget.

Het folderpakket van Spotta voldoet aan deze criteria. In de te verspreide flyer kun je uitgebreide informatie verstrekken over jouw tandpasta, zoals uitleg over waarom het bijzonder geschikt is voor gevoelige tanden en aanbevelingen van experts. Bovendien is het mogelijk consumenten in beweging te brengen met een verleidelijke aanbieding, zoals 2+1 gratis bij drogisterij X. Daarnaast helpt een verspreidplan je een doelgroep te bereiken die naar verwachting het meest geneigd is jouw product aan te schaffen, waarbij rekening wordt gehouden met je budget.

De aanpak
In samenwerking met onze consultants werk je aan een verspreidplan op wijkniveau. Je startpunt zijn de wijken binnen een straal van vijf minuten rondom de vestigingen van drogisterij X waarmee je samen de 2+1 aanbieding faciliteert. Deze drogisterij heeft vestigingen door heel Nederland en daarmee realiseer je een landelijke dekking voor jouw actie. Omdat jouw budget niet toereikend is om alle huishoudens te benaderen rondom vestigingen, ga je vervolgens segmenteren op wijken waarin de meeste consumenten wonen met kenmerken die het beste aansluiten op jouw doelgroep. Met een product gericht op gevoelige tanden en in het hogere prijssegment, selecteer je wijken met de leeftijdsklasse tussen 25-50 jaar en een bovenmodaal verzamelinkomen. Vervolgens ontvang je een advies van ons over welke wijken rondom de specifieke point-of-sales de hoogste trefkans bieden en hoeveel flyers daarvoor verspreid moeten worden.

Het resultaat
Onderzoek naar vergelijkbare cases toont aan dat door flyerverspreiding op basis van een optimaal verspreidplan niet alleen de aandacht voor de aanbieding wordt vergroot, maar ook consumenten worden bereikt die actief op zoek zijn naar nieuwe producten. Kortom, een doeltreffende strategie om merkbekendheid te vergroten en de verkoop een krachtige impuls te geven!

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk? Wij gaan graag het gesprek met je aan! Neem contact met ons op voor een verdere verkenning van onze dienstverlening.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Facts & Figures Brievenbusreclame 

23-7-2024

In deze infographic ontdek je interessante en actuele cijfers en feiten over brievenbusreclame verspreidt door Spotta. 

90% van de Nederlanders leest reclamefolders

15-7-2024

Onderzoek van GfK, onder toezicht van NMO, toont aan dat papieren folders massaal worden gelezen door Nederlanders van 18 jaar en ouder.

 

Hoe Duitse retailers Nederlandse koopjesjagers voor zich winnen 

25-06-2024

In de afgelopen vier jaar is het aantal Nederlanders dat in Duitsland winkelt bijna verdubbeld, blijkt uit het recent gepubliceerde koopstromenonderzoek Oost-Nederland. Waarom Nederlanders zoveel de grens oversteken voor hun boodschappen?

 

Spotta introduceert met succes InMijnBus in heel Nederland

6-6-2024

Na een succesvolle introductieperiode is InMijnBus nu overal in Nederland beschikbaar. Dankzij de inzet van onze bezorgers hebben we dit duurzame bezorgmodel snel kunnen uitrollen.

 

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2024 zijn bekend!

7-6-2024

Op 6 juni jl. werden de Reclamefolder Awards 2024 uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event in Groenekan.

 

Webinar: Bereiksonderzoek Folders 2023/2024

21-6-2024

Op 9 juli om 11:00 uur presenteert GfK samen met Spotta middels een webinar de belangrijkste resultaten uit het Bereiksonderzoek Folders 2023/2024.  

 

Eerst proeven, dan geloven!

20-05-2024

Bekijk onze nieuwe infographic over sampling via de brievenbus voor interessante facts & figures over sampling via de brievenbus!

 

Hoe Plein.nl een hogere conversieratio behaalt met doelgroepsegmentatie voor hun folder

30-05-2024

Lees in dit artikel hoe Plein.nl samen met onze Business Intelligence Analisten een zo optimaal mogelijk verspreidplan ontwikkelt met doelgroepsegementatie. 

 

 

01 / 08