Nieuwsoverzicht

Hier vind je alle nieuwsberichten van Spotta.
Meld je aan op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven over de ontwikkelingen rondom brievenbusreclame.

 
Filteren
Aantal resultaten: 29
Sorteer op

Spotta introduceert InMijnBus in de eerste 3 gemeenten

26 september 2023

Afgelopen maand heeft Spotta met succes InMijnBus geïntroduceerd bij de consumenten in gemeenten Leeuwarden, Groningen en Ede. Om zoveel mogelijk huishoudens in deze gemeenten te informeren over InMijnBus zet Spotta verschillende kanalen in. 

 

Het optimaal verspreidplan zorgt voor efficiëntie

22 augustus 2023

Wie zijn je klanten? Je krijgt daar gericht zicht op met een data-analyse van Spotta. Vervolgens kunnen we het verspreidplan segmenteren om zowel huidige
klanten als potentiele doelgroepen te bereiken. In heel Nederland of alleen in een kleinere
regio. Op postcode of op wijkniveau.

 

Eerste reacties gemeentes InMijnBus

9 augustus 2023

Enkele weken geleden heeft Spotta alle gemeentes in Nederland geïnformeerd over de komst van InMijnBus.  Verschillende gemeentes hebben inmiddels nieuws hierover gepubliceerd op hun website. 

 

Voorlopig geen JA/JA sticker in België

1 augustus 2023

De Ja/Ja sticker komt er (voorlopig) niet. Consumenten kunnen dus gratis drukwerk blijven ontvangen in België, tenzij zij dat expliciet niet willen. Dat is niet alleen goed nieuws voor de lokale economie en tewerkstelling, maar helpt ook bij het dichten van de digitale kloof. De Vlaamse regering heeft besluitvorming over dit punt voorlopig uitgesteld. 

Op weg naar een duurzaam Folderpakket

20 juli 2023

We maken op dit moment voor het verpakken van onze folderpakketten gebruik van de dunst mogelijke plastic folie. Deze bestaat voor 30% uit gerecycled materiaal en is voor 100% recyclebaar.

Zowel uit het restafval als uit het oud papier wordt door afvalverwerkers plastic zoveel mogelijk uit het afval gehaald en waar mogelijk gerecycled. Spotta gaat het gebruik van de plastic folie als verpakking afbouwen.

 

Spotta lanceert InMijnBus!

1 juli 2023

Vanaf 1 juli is InMijnBus beschikbaar voor iedereen! Op InMijnBus.nl kunnen huishoudens eenvoudig JA of NEE aangeven voor het ontvangen van het wekelijkse folderpakket van Spotta.

 

Beste Folder Awards 2023

20 juni 2023

Op 20 juni zijn tijdens het Retail Outook Event in Maarssen de Beste Folder Awards 2023 voor online en papieren folders bekendgemaakt. Naast de publieksprijzen, werden dit jaar ook vakprijzen uitgereikt. De overall prijs voor de papieren folder werd uitgereikt door Thomas Hopman, CCO van Spotta.

 

InMijnBus gepresenteerd op Catch-the-Shopper congres

12-06-2023

Thomas Hopman vertelt vakgenoten over InMijnBus tijdens het jaarlijkse Catch-the-Shopper congres.

Folders zorgen voor extra omzet. Dus waarom worden ze bedreigd? 

31-05-2023

Folders zijn een van de commercieel meest succesvolle printkanalen, maar zoals alle printmedia wordt het geconfronteerd met toenemende uitdagingen en weerstand. 

Spotta maakt huis-aan-huis bezorging slimmer en duurzamer

17-04-2023

Nieuwe bezorgmethode maakt segmentatie op huishouden mogelijk 

Inzamelingsactie voor Turkije en Syrië

28-02-2023

Gelukkig zijn er altijd mensen die in actie komen in tijden van nood. Zo ook Riza Uli, onze medewerker van de technische dienst. Hij heeft samen met vrienden een inzamelingsactie georganiseerd om de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië te helpen.  

De winnaars van de 'Beste Folder Award' 2022 zijn bekend!

07-06-2022

In de afgelopen maanden hebben consumenten ruim 92.000 beoordelingen gegeven over hun favoriete folders. Donderdag 9 juni werden de resultaten onthuld: de papieren folder van Lidl én de online folder van Dirk zijn bekroond tot overall winnaars van de verkiezing ‘Beste Folder Award’ 2022!

Folders blijven op de mat vallen dankzij inzetten 13-en 14-jarige

25-05-2022

Overal zijn personeelstekorten, maar reclamefolders blijven gewoon wekelijks op de mat vallen. Ook voor folderbedrijven is het lastig om aan mensen te komen. Maar doordat die sector als enige jongeren vanaf dertien jaar mag inzetten, zijn de problemen te overzien. Dat zegt directeur Thomas Hopman

Veel animo voor webinar Neuromarketing

08-03-2022

Unravel heeft een lunch-webinar georganiseerd over de psychologie van onweerstaanbare reclamefolders.

Spotta steunt de horeca!

08-03-2022

De horecaondernemers hebben het de afgelopen periode zwaar gehad. Om hen een hart onder de riem te steken, hebben we een speciale horeca-actie: gratis drukwerk bij de verspreiding!

Case in the spotlight: Modehuis Lenssen Manders

08-03-2022

“Wij verspreiden het magazine Looks los op de mat om nieuwe klanten in de omgeving te bereiken. In het magazine laten we de winkel, de sfeer en het aanbod zien. Ook zit er vaak een actie in, om nog meer kracht achter de campagne te zetten.”

Folderkiezer groeit enorm

08-03-2022

Het Folderkiezer-pakket is enorm aan het groeien. We verspreiden naast ons reguliere pakket het Folderkiezer-pakket wekelijks bij bijna 90.000 consumenten. Dit is een stijging van 58% ten opzichte van een jaar geleden.

Catch the Shopper & uitreiking Best Folder Award

08-03-2022

Op 9 juni is het zover: Catch the Shopper 2022! Een dag vol inspiratie, informatie en netwerken. Het winkel- en communicatielandschap blijft volop veranderen. Daarom moeten retailers en merken nog beter samenwerken om de juiste tools in te zetten om concurrentievoordeel te creëren en de consument

Onze bezorgers delen eindejaarsboekjes uit!

13-12-2021

Onze bezorgers kunnen tussen 11 en 31 december weer langskomen met een eindejaarswens namens zichzelf en Spotta. Veel consumenten waarderen de folders en willen onze bezorgers, vrijwillig, een extra fooi geven aan het einde van het jaar.

Resultaten Neuromarketing-onderzoek Folder en TV

08-10-2021

De folder in combinatie met een tv-commercial resulteert in een verhoogde interesse in het product. Folderaanbiedingen blijven beter hangen omdat ze in het brein bewuster en actiever worden verwerkt dan tv-reclames.

Folder en Out-of-home

08-10-2021

De gecombineerde inzet van de folder en out-of-home reclame versterkt elkaar in het winkelschap; producten vallen sneller op en het resulteert in meer verlangen naar het product.

Veel nieuwe folders bekroond door consumenten

15-09-2021

Maarssen, 14 september 2021 – In de afgelopen maanden hebben consumenten ruim 100.000 beoordelingen gegeven over hun favoriete folders. Het resultaat? Dirk is de overall winnaar van de verkiezing ‘Beste Folder Award’, editie 2021.

Adverteerder in de Spotlight: Autovakmeester

06-08-2021

Om garagebedrijven in hun eigen regio onder de aandacht te brengen bij een zo breed mogelijk publiek ontwikkelt Autovakmeester twee keer per jaar huis-aan-huisfolders met informatie over auto-onderhoud. Om zo te zorgen voor zichtbaarheid en traffic naar de garagebedrijven.

Donorregistratie campagne succesvol!

11-06-2021

De folder hoort thuis in elke mediamix! In 2018 werd de wetgeving rondom donorregistraties aangepast. Een van de voorwaarden hierbij was om de consument te informeren en hierbij is de Folder als massacommunicatiemiddel ingezet.

Consument heeft liever een folder dan een Instagram post

09-06-2021

Dit blijkt uit een onderzoek van mediabureau Zigt, waarin de consument is gevraagd via welk medium ze het liefst reclame ontvangen.

Adverteerder in de Spotlight: Europarcs

03-06-2021

In het folderpakket is veel variatie te vinden. Naast de supermarkten, drogisterijen en bouwketens valt ook de uiting van Europarcs op de mat. Bij de start van de verkoop van nieuwe projecten zetten ze folderverspreiding in om awareness te creëren.

City – snelst groeiende bereiksmedium

13-apr-2021

Het huis-aan-huisblad in magazine- stijl groeit binnenkort naar 704.000 exemplaren met de uitbreiding in Rotterdam, Leiden en 4 extra stadsdelen van Amsterdam.

Onderzoek de Folder Werkt!

13-04-2021

De Folder werkt, nog steeds en juist nu! Natuurlijk, wij geloven meer dan ooit in de kracht van de folder. Het bewijs wordt geleverd door recent onderzoek van twee ervaren onderzoeksbureaus; Team Vier en DirectResearch.

De Beste Folder Awards gaat van start

08-03-2021

De Beste Folder Awards 2021 gaat van start! Wegens de lockdown en de winkelsluiting is de start uitgesteld tot nu. Vanaf 8 april kunnen consumenten stemmen op en een mening geven over hun favoriete folder.

Nieuwsbrief inschrijven