In een tijd waarin consumenten steeds bewuster omgaan met welke reclame-uitingen ze willen ontvangen, blijkt personalisatie het verschil te maken voor het realiseren van aandacht en actie. Ook voor folders is dit het geval.
Consumenten die zelf kunnen kiezen welke folders ze ontvangen in hun folderpakket op Folderkiezer.nl, besteden meer aandacht aan de folders als ze deze ontvangen en komen vaker in beweging dan na het ontvangen van reguliere pakket. Dat blijkt uit de nieuwste Folderkiezer en Folderfunnel onderzoeken van Markteffect.
Dat een gepersonaliseerd pakket aansluit bij de tijdsgeest blijkt niet alleen uit de resultaten, maar ook uit de toenemende interesse. Het Bereiksonderzoek voor Folders 2024/2025 laat zien dat de interesse ten opzichte van 2023/2024 met 4% is gestegen. De belangrijkste redenen: consumenten ontvangen liever alleen folders die aansluiten bij hun interesses en de winkels die ze graag bezoeken.
Meer weten?
Wil je meer weten of zelf deelnemen? Neem dan contact op met je accountmanager.
Bron: Markteffect, Folderkiezer marktonderzoek Q1, week 18 2025 | GfK, Bereiksonderzoek voor Folders 2024/2025