Onderzoek Markteffect bewijst: Meer gelezen folders, meer actie door de consument!

1 mei 2025

Uit recent onderzoek van Markteffect blijkt dat gepersonaliseerde folderpakketten, zoals aangeboden door Folderkiezer, aanzienlijk effectiever zijn in het stimuleren van consumentengedrag. Maar liefst 92,1% van de gekozen folders wordt door de consument gelezen en actief gebruikt voor aankopen.

FK info.JPG

Folderkiezer speelt in op deze trend door consumenten zelf te laten kiezen welke folders ze willen ontvangen, waardoor alleen relevante informatie op de deurmat valt. Dit verhoogt niet alleen de leesbereidheid, maar zorgt er ook voor dat retailers hun doelgroep gerichter kunnen bereiken.​

Met Folderkiezer kunnen consumenten eenvoudig hun persoonlijke folderpakket samenstellen, wat niet alleen leidt tot een hogere betrokkenheid, maar ook bijdraagt aan duurzaamheid door minder ongelezen folders. 

Wil je als retailer profiteren van deze inzichten en je foldermarketing optimaliseren? Neem contact met ons hiervoor op. 

Bekijk ook eens onze andere berichten

Inline productie van geadresseerde folderpakketten in Den Bosch

14 april 2025

Volgende stap op de InMijnBus-roadmap zorgt voor hogere bezorgkwaliteit en minder werkdruk voor bezorgers. 

Reclamefolder Awards 2025: De consument bepaalt de winnaar!

27-03-2025

Op 3 juni 2025 is het zover! Tijdens het Catch the Shopper congres worden de Reclamefolder Awards 2025 uitgereikt. Wat deze prijs uniek maakt? De consument heeft het laatste woord!

Hoe onze klanten helpen om InMijnBus zichtbaarder te maken

19-02-2025

Spotta werkt actief samen met haar klanten om de zichtbaarheid van InMijnBus te versterken. Dit doen we onder andere door het aanbieden van instore communicatiemiddelen en het ontwikkelen van gepersonaliseerde klantpagina’s.

InMijnBus: minder ongelezen folders bij het oud papier

06-01-2025

Met InMijnBus maakt Spotta folderverspreiding duurzamer en slimmer. Per week houden we de besparingen bij in folderpakketten, kg papier, uitstoot, water en energie. 

Hoe val je extra op in de consideration fase van de Customer Journey?

01-12-2024

Of je nu inzet op awareness, consideration of purchase in de customer journey, een folder is een essentieel touchpoint. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw folder in de consideration-fase opvalt? We hebben vier voorbeelden voor je op een rij gezet.

De kracht van de folder in de warenhuisbranche

18-11-2024

November en december zijn dé maanden om de aandacht van consumenten te trekken in de warenhuisbranche. Wist je dat maar liefst 49% van de 4,2 miljoen folderpakketontvanger warenhuisfolders en flyers leest?

De mediasynergie van print en digitaal

18-11-2024

In een tijdperk waarin digitale media domineren, blijft print een waardevolle rol spelen in de mediamix van bedrijven. Dit artikel verkent hoe de sterke punten van digitale en printmedia elkaar kunnen versterken om de ultieme customer journey te creëren.

Slaapexpert Beter Bed lanceert ‘Beter Slapen Nieuws’

15-11-2024

Beter Bed heeft een duidelijke missie: heel Nederland bewustmaken van het belang van goed slapen. Met dit doel voor ogen lanceerde Beter Bed in juni een nieuw initiatief: Beter Slapen Nieuws.

01 / 08