Onderzoek Markteffect bewijst: Meer gelezen folders, meer actie door de consument!

1 mei 2025

Uit recent onderzoek van Markteffect blijkt dat gepersonaliseerde folderpakketten, zoals aangeboden door Folderkiezer, aanzienlijk effectiever zijn in het stimuleren van consumentengedrag. Maar liefst 92,1% van de gekozen folders wordt door de consument gelezen en actief gebruikt voor aankopen.

FK info.JPG

Folderkiezer speelt in op deze trend door consumenten zelf te laten kiezen welke folders ze willen ontvangen, waardoor alleen relevante informatie op de deurmat valt. Dit verhoogt niet alleen de leesbereidheid, maar zorgt er ook voor dat retailers hun doelgroep gerichter kunnen bereiken.​

Met Folderkiezer kunnen consumenten eenvoudig hun persoonlijke folderpakket samenstellen, wat niet alleen leidt tot een hogere betrokkenheid, maar ook bijdraagt aan duurzaamheid door minder ongelezen folders. 

Wil je als retailer profiteren van deze inzichten en je foldermarketing optimaliseren? Neem contact met ons hiervoor op. 

Bekijk ook eens onze andere berichten

InMijnBus één jaar landelijk actief: minder verspilling, meer regie voor de consument

10-6-2025

Sinds de landelijke uitrol tussen september 2023 en juni 2024 hebben huishoudens in heel Nederland via InMijnBus zelf de regie over het ontvangen van een folderpakket in hun brievenbus.

Spotta stapt in de postmarkt

5-6-2025

Op 26 mei jl. bracht FD het nieuws dat Spotta zich bij de ACM heeft geregistreerd als postvervoersbedrijf. Daarmee betreden we officieel de postmarkt.

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 zijn bekend!

4-6-2025

Tijdens het event Catch the Shopper op 3 juni jl. in Groenekan zijn de winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 bekendgemaakt. 

Spotta breidt dienstverlening uit met bezorging van direct mail

Catch the Shopper 2025

19-05-2025

Op 3 juni vindt Catch the Shopper plaats; een dag vol inspiratie, innovatie en inzichten in de toekomst van shoppermarketing. 

Case study: De kracht van de papieren folder bij Expert

19-05-2025

In deze case study onderzoeken we hoe de inzet van de papieren folder Expert ondersteunt bij de gekozen strategie en welke resultaten dit heeft opgeleverd. 

Inline productie van geadresseerde folderpakketten in Den Bosch

14 april 2025

Volgende stap op de InMijnBus-roadmap zorgt voor hogere bezorgkwaliteit en minder werkdruk voor bezorgers. 

Reclamefolder Awards 2025: De consument bepaalt de winnaar!

27-03-2025

Op 3 juni 2025 is het zover! Tijdens het Catch the Shopper congres worden de Reclamefolder Awards 2025 uitgereikt. Wat deze prijs uniek maakt? De consument heeft het laatste woord!

01 / 08