Hoe werkt de Flyerscan?
Met een online tool analyseren we nauwkeurig hoe jouw folder of flyer de eerste 3 tot 5 seconden wordt bekeken door consumenten. In deze cruciale seconden wordt bepaald of jouw folder of flyer de interesse van je doelgroep weet te wekken.

Uit de Flyerscan volgen vijf analyses:                     

  1. Areas of Interest: Identificeert of de voor jou belangrijkste delen van de flyer of folder opvallen bij de lezer.
  2. Heatmap: Visualiseert welke gebieden de meeste aandacht trekken.
  3. Hotspots: Ontdekt waar de blikken het snelst naartoe gaan.
  4. Gaze Sequence: Volgt de verwachte volgorde waarin een lezer kijkt.
  5. Visual Elements: Analyseert hoe de visuele elementen in de folder of flyer de aandacht sturen.

De resultaten van de scan worden gebundeld in een uitgebreid rapport, inclusief advies op maat. Het is vervolgens aan jou om te bepalen wat je met deze waardevolle inzichten doet.

Geïnteresseerd?
Stuur snel een mail naar sales@spotta.nl en maak kans op die gratis Flyerscan! De actie loopt tot 11 oktober en is gebaseerd op een flyer/folder van twee pagina’s. Heeft jouw folder/flyer meer dan twee pagina’s? Dan zijn de eerste twee pagina’s gratis.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Spotta bezorgt eerste Direct Mails 

18-09-2025

Op 26 mei kondigden we onze nieuwe dienst Direct Mail aan en hebben we ons om die reden officieel als postvervoerder geregistreerd. Dat deze dienst naadloos aansluit bij de behoefte van adverteerders, blijkt uit de grote belangstelling die we sinds de lancering hebben ontvangen

Spotta investeert in slimmer, efficiënter en duurzamer bezorgen 

18-09-2025

Met als doel het bezorgen van brievenbusreclame slimmer, efficiënter én duurzamer te maken, investeert Spotta de komende jaren maar liefst 20 miljoen euro in de modernisering van het machinepark. 

De belangrijke rol van folders bij de supermarktkeuze van consumenten

25-09-2025

Bijna alle Nederlanders bezoeken minimaal één keer per week de supermarkt (93%), en de folder blijkt daarbij nog steeds van grote invloed. Het Consumentenonderzoek 2025, uitgevoerd door Deloitte onder begeleiding van Flycatcher, brengt jaarlijkse trends in consumentengedrag en aankoopkeuzes in kaart. 

Folders onverminderd populair: 90% van de Nederlanders leest folders

05-09-2025

De papieren folder is onverminderd populair. Dat blijkt uit het nieuwste, onafhankelijke Bereiksonderzoek Folders 2024/2025, uitgevoerd door GfK onder begeleiding van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). 

Facts & Figures over het Folderpakket

17-7-2025

Deze infographic toont interessante en actuele cijfers en feiten over papieren folders en de folderpakketten die door Spotta worden verspreid.

De politiek kan de postmarkt redden

10-7-2025

Op 30 juni 2025 stuurde Vincent Karremans, minister van Economische Zaken, een voorstel naar de Tweede Kamer voor wijzigingen in de Postwet. Spotta vindt dat het voorstel op korte en middellange termijn te weinig ruimte biedt aan concurrentie. 

Spotta test nieuwe bezorgstrategie in Den Bosch

26-6-2025

Utrecht, 26 juni 2025 – Spotta zet een belangrijke stap in de evolutie van de verspreiding van brievenbusreclame. In Den Bosch is recent een pilot gestart waarbij folderpakketten geadresseerd worden bezorgd. Deze nieuwe bezorgmethode maakt het mogelijk om naast folders ook direct mail én tijdschriften gecombineerd te bezorgen tijdens één bezorgronde.

InMijnBus één jaar landelijk actief: minder verspilling, meer regie voor de consument

10-6-2025

Sinds de landelijke uitrol tussen september 2023 en juni 2024 hebben huishoudens in heel Nederland via InMijnBus zelf de regie over het ontvangen van een folderpakket in hun brievenbus.

01 / 08