De kracht van folders in de huis-, tuin- en dierbranche

17 september 2024

In de huis-, tuin- en dierbranche zijn folders onmisbaar om consumenten te bereiken en te inspireren. Merken als Gamma, Karwei, Hornbach, Intratuin, Welkoop, Praxis en Hubo zetten regelmatig hun beste aanbiedingen en inspirerende ideeën in de schijnwerpers via de folder. En dat is niet zonder reden: 92% van de huishoudens ontvangt en leest deze folders.

huistuinkeuken branche met white background.png

Wat deze folders uniek maakt, is hun vermogen om producten en projecten (vb. nieuwe tuin, verbouwen huis etc.) begrijpelijk te maken. Consumenten worden direct geïnspireerd, met als resultaat dat 33% van de ontvangers specifiek deze folders doorneemt. Van alle huishoudens bezoekt 5% een winkel of website in dezelfde week en 3% doet daadwerkelijk een aankoop na het lezen van de folder.

Bij Spotta vinden we het belangrijk dat we het effect van de folder voor onze adverteerders blijven meten. Wekelijks voert Direct Research daarom in opdracht van ons een onafhankelijk onderzoek hiernaar uit. Door nauw samen te werken en inzichten te delen, zorgen we ervoor dat de huis-, tuin- en dierbranche blijft bloeien en dat consumenten blijven profiteren van de beste aanbiedingen en inspiratie.

Ben je benieuwd naar de inzichten voor jouw branche of wil je jouw folder ook graag wekelijks meenemen in de meting? Neem dan contact met ons op.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Nieuw bij Spotta: De Flyerscan!

Wil je weten of jouw folder of flyer de aandacht trekt die het verdient? Meld je dan nu aan voor de Flyerscan! 

 

Een folder bezorgt je omzet! 

Dat toonde het onafhankelijke Bereiksonderzoek voor Folders uitgevoerd door GfK recent aan. In onderstaande infographic vind je de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek terug.

Facts & Figures Brievenbusreclame 

23-7-2024

In deze infographic ontdek je interessante en actuele cijfers en feiten over brievenbusreclame verspreidt door Spotta. 

90% van de Nederlanders leest reclamefolders

15-7-2024

Onderzoek van GfK, onder toezicht van NMO, toont aan dat papieren folders massaal worden gelezen door Nederlanders van 18 jaar en ouder.

 

Hoe Duitse retailers Nederlandse koopjesjagers voor zich winnen 

25-06-2024

In de afgelopen vier jaar is het aantal Nederlanders dat in Duitsland winkelt bijna verdubbeld, blijkt uit het recent gepubliceerde koopstromenonderzoek Oost-Nederland. Waarom Nederlanders zoveel de grens oversteken voor hun boodschappen?

 

Spotta introduceert met succes InMijnBus in heel Nederland

6-6-2024

Na een succesvolle introductieperiode is InMijnBus nu overal in Nederland beschikbaar. Dankzij de inzet van onze bezorgers hebben we dit duurzame bezorgmodel snel kunnen uitrollen.

 

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2024 zijn bekend!

7-6-2024

Op 6 juni jl. werden de Reclamefolder Awards 2024 uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event in Groenekan.

 

Webinar: Bereiksonderzoek Folders 2023/2024

21-6-2024

Op 9 juli om 11:00 uur presenteert GfK samen met Spotta middels een webinar de belangrijkste resultaten uit het Bereiksonderzoek Folders 2023/2024.  

 

01 / 08