De kracht van folders in de huis-, tuin- en dierbranche

17 september 2024

In de huis-, tuin- en dierbranche zijn folders onmisbaar om consumenten te bereiken en te inspireren. Merken als Gamma, Karwei, Hornbach, Intratuin, Welkoop, Praxis en Hubo zetten regelmatig hun beste aanbiedingen en inspirerende ideeën in de schijnwerpers via de folder. En dat is niet zonder reden: 92% van de huishoudens ontvangt en leest deze folders.

huistuinkeuken branche met white background.png

Wat deze folders uniek maakt, is hun vermogen om producten en projecten (vb. nieuwe tuin, verbouwen huis etc.) begrijpelijk te maken. Consumenten worden direct geïnspireerd, met als resultaat dat 33% van de ontvangers specifiek deze folders doorneemt. Van alle huishoudens bezoekt 5% een winkel of website in dezelfde week en 3% doet daadwerkelijk een aankoop na het lezen van de folder.

Bij Spotta vinden we het belangrijk dat we het effect van de folder voor onze adverteerders blijven meten. Wekelijks voert Direct Research daarom in opdracht van ons een onafhankelijk onderzoek hiernaar uit. Door nauw samen te werken en inzichten te delen, zorgen we ervoor dat de huis-, tuin- en dierbranche blijft bloeien en dat consumenten blijven profiteren van de beste aanbiedingen en inspiratie.

Ben je benieuwd naar de inzichten voor jouw branche of wil je jouw folder ook graag wekelijks meenemen in de meting? Neem dan contact met ons op.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Hoe val je extra op in de consideration fase van de Customer Journey?

Of je nu inzet op awareness, consideration of purchase in de customer journey, een folder is een essentieel touchpoint. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw folder in de consideration-fase opvalt? We hebben vier voorbeelden voor je op een rij gezet.

De kracht van de folder in de warenhuisbranche

18-11-2024

November en december zijn dé maanden om de aandacht van consumenten te trekken in de warenhuisbranche. Wist je dat maar liefst 49% van de 4,2 miljoen folderpakketontvanger warenhuisfolders en flyers leest?

De mediasynergie van print en digitaal

18-11-2024

In een tijdperk waarin digitale media domineren, blijft print een waardevolle rol spelen in de mediamix van bedrijven. Dit artikel verkent hoe de sterke punten van digitale en printmedia elkaar kunnen versterken om de ultieme customer journey te creëren.

Slaapexpert Beter Bed lanceert ‘Beter Slapen Nieuws’

Beter Bed heeft een duidelijke missie: heel Nederland bewustmaken van het belang van goed slapen. Met dit doel voor ogen lanceerde Beter Bed in juni een nieuw initiatief: Beter Slapen Nieuws.

Yme Pasma over de toekomst van Spotta: digitalisering als sleutel tot succes

8-11-2024

In de nieuwste aflevering van de Nerd Cast Podcast bespreekt onze algemeen directeur Yme Pasma onder meer de innovatieve stappen die Spotta heeft gezet met het platform InMijnBus. 

Strakkere regie en minder zoekwerk: Nerds & Company maakt folderbezorging leuker

31-10-2024

Voor Spotta ontwikkelde Nerds & Company een native app die het werk van bezorgers aanzienlijk vereenvoudigt en inspeelt op de moderne eisen van bezorging. 

Folders: de overeenkomsten en verschillen tussen Nederland en Oostenrijk! 

23-09-2024

Twee recente studies uit Nederland en Oostenrijk illustreren duidelijk de overeenkomsten en verschillen in waardering voor folders tussen beide landen.

Nieuw bij Spotta: De Flyerscan!

19-9-2024

Wil je weten of jouw folder of flyer de aandacht trekt die het verdient? Meld je dan nu aan voor de Flyerscan! 

 

01 / 08