Met de feestdagen voor de deur breekt voor de warenhuisbranche een gouden periode aan. Van 1 november tot 24 december geven consumenten niet alleen meer uit aan cadeaus, maar investeren Nederlanders ook meer in zichzelf (Emerce, 2024). In de periode 2009-2022 werd in december gemiddeld 9,7% van de jaaromzet in de retail behaald, aldus het CBS. Kortom, november en december zijn dé maanden om de aandacht van consumenten te trekken. En hoe vang je nou beter de aandacht van consumenten dan met folders? Maar liefst 49% van de 4,2 miljoen folderpakketontvangers leest warenhuisfolders en flyers!
Volgens het brancheonderzoek van DirectResearch worden warenhuisfolders vaker als inspiratiebron gebruikt dan folders uit andere branches:
Het is dan ook niet voor niets dat warenhuizen als HEMA, Xenos en Action volop gebruikmaken van de folder! Folders zijn dus niet alleen een krachtig middel om consumenten te inspireren, maar ook om hen de winkel in te krijgen. Met de feestdagen in aantocht bieden folders warenhuizen de kans om het jaar knallend af te sluiten!
Bronnen:
https://www.emerce.nl/wire/nederlanders-deden-uitgaven-feestdagen-massaal-onlinehttps://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/insights/sectoren-en-trends/retail/sint-en-kerstman-strijden-om-de-portemonnee.html