Warenhuisbranche folders stats

Volgens het brancheonderzoek van DirectResearch worden warenhuisfolders vaker als inspiratiebron gebruikt dan folders uit andere branches:

  • 17% van de lezers bladert erdoorheen om nieuwe ideeën op te doen.
  • 24% bezoekt daadwerkelijk de winkel na het zien van de folder.
  • 18% is van plan de winkel nog te bezoeken naar aanleiding van de folder.

Het is dan ook niet voor niets dat warenhuizen als HEMA, Xenos en Action volop gebruikmaken van de folder! Folders zijn dus niet alleen een krachtig middel om consumenten te inspireren, maar ook om hen de winkel in te krijgen. Met de feestdagen in aantocht bieden folders warenhuizen de kans om het jaar knallend af te sluiten!

Bronnen:
https://www.emerce.nl/wire/nederlanders-deden-uitgaven-feestdagen-massaal-onlinehttps://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/insights/sectoren-en-trends/retail/sint-en-kerstman-strijden-om-de-portemonnee.html

Bekijk ook eens onze andere berichten

De politiek kan de postmarkt redden

10-7-2025

Op 30 juni 2025 stuurde Vincent Karremans, minister van Economische Zaken, een voorstel naar de Tweede Kamer voor wijzigingen in de Postwet. Spotta vindt dat het voorstel op korte en middellange termijn te weinig ruimte biedt aan concurrentie. 

Spotta test nieuwe bezorgstrategie in Den Bosch

26-6-2025

Utrecht, 26 juni 2025 – Spotta zet een belangrijke stap in de evolutie van de verspreiding van brievenbusreclame. In Den Bosch is recent een pilot gestart waarbij folderpakketten geadresseerd worden bezorgd. Deze nieuwe bezorgmethode maakt het mogelijk om naast folders ook direct mail én tijdschriften gecombineerd te bezorgen tijdens één bezorgronde.

Webinar Bereiksonderzoek Folders 2024/2025

04-07-2025

Op woensdag 4 september om 11:00 uur presenteren GfK en Spotta de nieuwste resultaten uit het onafhankelijke Bereiksonderzoek Folders 2024/2025 via een gratis webinar. 

InMijnBus één jaar landelijk actief: minder verspilling, meer regie voor de consument

10-6-2025

Sinds de landelijke uitrol tussen september 2023 en juni 2024 hebben huishoudens in heel Nederland via InMijnBus zelf de regie over het ontvangen van een folderpakket in hun brievenbus.

Spotta stapt in de postmarkt

5-6-2025

Op 26 mei jl. bracht FD het nieuws dat Spotta zich bij de ACM heeft geregistreerd als postvervoersbedrijf. Daarmee betreden we officieel de postmarkt.

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 zijn bekend!

4-6-2025

Tijdens het event Catch the Shopper op 3 juni jl. in Groenekan zijn de winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 bekendgemaakt. 

Spotta breidt dienstverlening uit met bezorging van direct mail

Catch the Shopper 2025

19-05-2025

Op 3 juni vindt Catch the Shopper plaats; een dag vol inspiratie, innovatie en inzichten in de toekomst van shoppermarketing. 

01 / 08