De kracht van de folder in de warenhuisbranche

18 november 2024

Met de feestdagen voor de deur breekt voor de warenhuisbranche een gouden periode aan. Van 1 november tot 24 december geven consumenten niet alleen meer uit aan cadeaus, maar investeren Nederlanders ook meer in zichzelf (Emerce, 2024). In de periode 2009-2022 werd in december gemiddeld 9,7% van de jaaromzet in de retail behaald, aldus het CBS. Kortom, november en december zijn dé maanden om de aandacht van consumenten te trekken. En hoe vang je nou beter de aandacht van consumenten dan met folders? Maar liefst 49% van de 4,2 miljoen folderpakketontvangers leest warenhuisfolders en flyers!

Warenhuisbranche folders
Warenhuisbranche folders stats

Volgens het brancheonderzoek van DirectResearch worden warenhuisfolders vaker als inspiratiebron gebruikt dan folders uit andere branches:

  • 17% van de lezers bladert erdoorheen om nieuwe ideeën op te doen.
  • 24% bezoekt daadwerkelijk de winkel na het zien van de folder.
  • 18% is van plan de winkel nog te bezoeken naar aanleiding van de folder.

Het is dan ook niet voor niets dat warenhuizen als HEMA, Xenos en Action volop gebruikmaken van de folder! Folders zijn dus niet alleen een krachtig middel om consumenten te inspireren, maar ook om hen de winkel in te krijgen. Met de feestdagen in aantocht bieden folders warenhuizen de kans om het jaar knallend af te sluiten!

Bronnen:
https://www.emerce.nl/wire/nederlanders-deden-uitgaven-feestdagen-massaal-onlinehttps://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/insights/sectoren-en-trends/retail/sint-en-kerstman-strijden-om-de-portemonnee.html

Bekijk ook eens onze andere berichten

Hoe val je extra op in de consideration fase van de Customer Journey?

Of je nu inzet op awareness, consideration of purchase in de customer journey, een folder is een essentieel touchpoint. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw folder in de consideration-fase opvalt? We hebben vier voorbeelden voor je op een rij gezet.

De mediasynergie van print en digitaal

18-11-2024

In een tijdperk waarin digitale media domineren, blijft print een waardevolle rol spelen in de mediamix van bedrijven. Dit artikel verkent hoe de sterke punten van digitale en printmedia elkaar kunnen versterken om de ultieme customer journey te creëren.

Slaapexpert Beter Bed lanceert ‘Beter Slapen Nieuws’

Beter Bed heeft een duidelijke missie: heel Nederland bewustmaken van het belang van goed slapen. Met dit doel voor ogen lanceerde Beter Bed in juni een nieuw initiatief: Beter Slapen Nieuws.

Yme Pasma over de toekomst van Spotta: digitalisering als sleutel tot succes

8-11-2024

In de nieuwste aflevering van de Nerd Cast Podcast bespreekt onze algemeen directeur Yme Pasma onder meer de innovatieve stappen die Spotta heeft gezet met het platform InMijnBus. 

Strakkere regie en minder zoekwerk: Nerds & Company maakt folderbezorging leuker

31-10-2024

Voor Spotta ontwikkelde Nerds & Company een native app die het werk van bezorgers aanzienlijk vereenvoudigt en inspeelt op de moderne eisen van bezorging. 

Folders: de overeenkomsten en verschillen tussen Nederland en Oostenrijk! 

23-09-2024

Twee recente studies uit Nederland en Oostenrijk illustreren duidelijk de overeenkomsten en verschillen in waardering voor folders tussen beide landen.

Nieuw bij Spotta: De Flyerscan!

19-9-2024

Wil je weten of jouw folder of flyer de aandacht trekt die het verdient? Meld je dan nu aan voor de Flyerscan! 

 

De kracht van folders in de huis-, tuin- en dierbranche

19-09-2024

In de huis-, tuin- en dierbranche zijn folders onmisbaar om consumenten te bereiken en te inspireren.

 

01 / 08