Kleertjes.com laat consument offline via een folder oriënteren wat leidt tot online aankopen.
Kinderkledingwebwinkel Kleertjes.com wil hun mediamix versterken door naast TV en radio huis-aan-huis folders als oriëntatie tool inzetten om conversie naar de webshop te verhogen.
In samenwerking met Mediabureau ZIGT werden de klantdata van Kleertjes.com geanalyseerd om een afgebakende doelgroep vast te stellen. De gesegmenteerde campagne opzet had een tweeledig doel:
- bestaande topklanten bereiken om herhaalaankopen te motiveren;
- nieuwe consumenten bereiken - met een look-a-like profiel, met webshop en sales als doelstelling.
Uit de resultaten blijkt dat folderinzet een belangrijke oriëntatiebron vormt en het biedt mede dankzij de segmentatiemogelijkheden een aanvulling op andere mediamiddelen in de mix zoals TV en radio.
De resultaten van de twee deel-campagnes werden vergeleken met controlegroepen en leverden mooie resultaten op:
Meer weten over deze specifieke case of wil je jouw product een boost geven? Plan direct een afspraak in met Jeroen Visser of neem contact op via
+31 (0)6 22 21 57 76 of jeroen.visser@spotta.nl