Utrecht, 26 juni 2025 – Spotta zet een belangrijke stap in de evolutie van de verspreiding van brievenbusreclame. In Den Bosch is recent een pilot gestart waarbij folderpakketten geadresseerd worden bezorgd. Deze nieuwe bezorgmethode maakt het mogelijk om naast folders ook direct mail én tijdschriften gecombineerd te bezorgen tijdens één bezorgronde.
Volgens commercieel directeur Thomas Hopman is dit onderdeel van een meerjarenplan waarin Spotta toewerkt naar een volledig geadresseerde, op looproute geproduceerde bezorging. “We bouwen aan een infrastructuur waarbij drukwerk, van folders tot tijdschriften, per huishouden wordt samengesteld en efficiënt bezorgd,” aldus Hopman in een interview met Distrifood.
Op dit moment wordt de nieuwe werkwijze getest in Den Bosch. Na de zomer breidt Spotta dit uit naar circa 10% van Nederland. Dit betekent ook een stapsgewijze vernieuwing van het machinepark op de drie productielocaties van het bedrijf.
Hopman benadrukt dat de uitbreiding van diensten geen afbreuk doet aan het folderpakket: “Onze kracht ligt juist in het versterken van het bestaande model, met nieuwe mogelijkheden zoals direct mail.”
Lees hier het volledige interview dat Thomas Hopman gaf aan Distrifood.