Slaaptips en inspiratie in een papieren krant
Deze 12 pagina's tellende kwaliteitskrant staat boordevol nuttige en inspirerende artikelen over hoe je je nachtrust verbetert. Denk aan tips voor het juiste matras of hoofdkussen, oplossingen voor slaapproblemen zoals rugpijn, en advies over hoe je een optimaal slaapklimaat creëert, of het nu te warm of te koud is. Het doel is duidelijk: Nederland wakker schudden en laten zien dat beter slapen voor iedereen binnen handbereik is. De krant wijst lezers bovendien de weg naar deskundige slaapadviseurs bij Beter Bed, waar een persoonlijk advies altijd klaarstaat.

Oplage en verspreiding
Deze unieke krant werd bij maar liefst 250.000 huishoudens in Nederland bezorgd. De verspreiding vond plaats rondom een aantal Beter Bed-filialen, waarbij de krant zowel in het Spotta folderpakket zat als los op de deurmat viel. De samenwerking tussen mediabureau ZIGT, Spotta en Beter Bed resulteerde in deze opvallende uiting.

Tessa, mediabureau ZIGT: "Omdat er veel te vertellen is over het onderwerp ‘Beter slapen’ is er gekeken naar een perfect kanaal om dit op te communiceren. Een kanaal waarbij de attentiewaarde hoog is en men tevens de tijd heeft én neemt om alles tot zich te nemen. Zo zijn we uitgekomen bij het ontwikkelen van een fysieke slaapkrant waarbij Spotta ons heeft geholpen. In deze slaapkrant zijn dus geen acties en promoties gecommuniceerd, maar enkel artikelen die gaan over het belang van ‘beter slapen’ en hoe de aanpak van Beter Bed en het assortiment daaraan bijdraagt.

Uiteindelijk wilden we ook kijken of we mensen met deze slaapkrant konden triggeren en daarmee konden activeren om over te gaan tot een winkelbezoek. Daarom is de krant enkel verspreid rondom een paar filialen. Het was nogal een puzzel om alles rond te krijgen omdat je te maken hebt met diverse elementen zoals oplages, drukwerk, verspreiden, specifieke postcodegebieden etc. maar Spotta heeft ons hier goed bij geholpen!”

Een creatieve aanpak voor marketingboodschappen
De Beter Slapen Krant is een creatief voorbeeld van hoe je een marketingboodschap op een opvallende manier kunt overbrengen. Ben je als bedrijf op zoek naar een originele manier om consumenten te bereiken? We denken graag met je mee over de mogelijkheden. Naast het formaat van je uiting zijn er talloze manieren om deze te laten opvallen, zoals een creatieve stansvorm, een geurkaart of een sample. 

Context:
https://www.beterbed.nl/matthew-walker-ondertekent-manifest
https://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2022/09/beter-bed-komt-met-manifest-om-bewustzijn-rond-slapen-te-vergroten/index.xml
https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2024/03/beter-bed-gooi-je-telefoon-de-slaapkamer-uit/index.xml

Bekijk ook eens onze andere berichten

Folders: het medium dat 86% van de lezers in actie brengt

11-12-2025

In september stelden we het Bereiksonderzoek voor folders 2024/2025 op aanvraag beschikbaar. Nu delen we graag de belangrijkste resultaten. 

Spotta bezorgt eerste Direct Mails 

18-09-2025

Op 26 mei kondigden we onze nieuwe dienst Direct Mail aan en hebben we ons om die reden officieel als postvervoerder geregistreerd. Dat deze dienst naadloos aansluit bij de behoefte van adverteerders, blijkt uit de grote belangstelling die we sinds de lancering hebben ontvangen

Spotta investeert in slimmer, efficiënter en duurzamer bezorgen 

18-09-2025

Met als doel het bezorgen van brievenbusreclame slimmer, efficiënter én duurzamer te maken, investeert Spotta de komende jaren maar liefst 20 miljoen euro in de modernisering van het machinepark. 

Spotta investeert in slimmer, efficiënter en duurzamer bezorgen 

24-11-2025

Spotta, dat zich de afgelopen maanden heeft gepositioneerd als alternatief op de postmarkt op het gebied van geadresseerde brievenbusreclame, heeft zijn miljoenste Direct Mail bezorgd. 

De belangrijke rol van folders bij de supermarktkeuze van consumenten

25-09-2025

Bijna alle Nederlanders bezoeken minimaal één keer per week de supermarkt (93%), en de folder blijkt daarbij nog steeds van grote invloed. Het Consumentenonderzoek 2025, uitgevoerd door Deloitte onder begeleiding van Flycatcher, brengt jaarlijkse trends in consumentengedrag en aankoopkeuzes in kaart. 

Folders onverminderd populair: 90% van de Nederlanders leest folders

05-09-2025

De papieren folder is onverminderd populair. Dat blijkt uit het nieuwste, onafhankelijke Bereiksonderzoek Folders 2024/2025, uitgevoerd door GfK onder begeleiding van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). 

Facts & Figures over het Folderpakket

17-7-2025

Deze infographic toont interessante en actuele cijfers en feiten over papieren folders en de folderpakketten die door Spotta worden verspreid.

De politiek kan de postmarkt redden

10-7-2025

Op 30 juni 2025 stuurde Vincent Karremans, minister van Economische Zaken, een voorstel naar de Tweede Kamer voor wijzigingen in de Postwet. Spotta vindt dat het voorstel op korte en middellange termijn te weinig ruimte biedt aan concurrentie. 

01 / 08