Ontvangers van het folderpakket vinden het goed dat hun voorkeur wordt overgenomen

19 maart 2024

Recent onderzoek uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau DirectResearch laat zien dat 93% van de folderpakket ontvangende huishoudens het goed vindt dat wij hun voorkeur digitaal overnemen op InMijnBus om het folderpakket te blijven ontvangen.

 

Voorkeur overnemen
Spotta streeft ernaar folderbezorging slimmer en duurzamer te maken door alleen nog gewenst drukwerk bij consumenten thuis te bezorgen. InMijnBus maakt dit mogelijk. Op inmijnbus.nl kiezen consumenten eenvoudig voor het wel of niet ontvangen van het folderpakket van Spotta. Ook is het mogelijk om te kiezen voor 'het folderpakket zelf samenstellen'.

Wanneer InMijnBus wordt uitgerold in gemeenten, informeert Spotta de huidige ontvangers van het folderpakket driemaal over deze nieuwe service. In deze communicatie staat dat als ze het folderpakket willen blijven ontvangen, de consument niets hoeft te doen en daarmee hun huishouden automatisch op ‘JA’ wordt gezet. Als ze het folderpakket niet langer willen ontvangen, tijdelijk willen stopzetten of willen omzetten naar een zelf samengesteld pakket, worden ze opgeroepen om in actie te komen. 93% van onderzoeksrespondenten geeft aan het eens te zijn met deze aanpak.

Bovendien toont het onderzoek aan dat consumenten de boodschap van de InMijnBus campagne als duidelijk ervaren en goed ontvangen. 82% van de respondenten in het onderzoek weet dat ze niets hoeven te doen om het folderpakket te blijven ontvangen.

Onderzoeksverantwoording
Het onderzoek, met een steekproef van 515 deelnemers, richtte zich op huidige ontvangers van het folderpakket van Spotta in 16 gemeenten waar de InMijnBus campagne is uitgerold. Het onderzoek vond plaats tussen 6 december en 19 december 2023.

Meer informatie over InMijnBus? Ga naar inmijnbus.nl.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Hoe val je extra op in de consideration fase van de Customer Journey?

01-12-2024

Of je nu inzet op awareness, consideration of purchase in de customer journey, een folder is een essentieel touchpoint. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw folder in de consideration-fase opvalt? We hebben vier voorbeelden voor je op een rij gezet.

De kracht van de folder in de warenhuisbranche

18-11-2024

November en december zijn dé maanden om de aandacht van consumenten te trekken in de warenhuisbranche. Wist je dat maar liefst 49% van de 4,2 miljoen folderpakketontvanger warenhuisfolders en flyers leest?

De mediasynergie van print en digitaal

18-11-2024

In een tijdperk waarin digitale media domineren, blijft print een waardevolle rol spelen in de mediamix van bedrijven. Dit artikel verkent hoe de sterke punten van digitale en printmedia elkaar kunnen versterken om de ultieme customer journey te creëren.

Slaapexpert Beter Bed lanceert ‘Beter Slapen Nieuws’

15-11-2024

Beter Bed heeft een duidelijke missie: heel Nederland bewustmaken van het belang van goed slapen. Met dit doel voor ogen lanceerde Beter Bed in juni een nieuw initiatief: Beter Slapen Nieuws.

Yme Pasma over de toekomst van Spotta: digitalisering als sleutel tot succes

8-11-2024

In de nieuwste aflevering van de Nerd Cast Podcast bespreekt onze algemeen directeur Yme Pasma onder meer de innovatieve stappen die Spotta heeft gezet met het platform InMijnBus. 

Strakkere regie en minder zoekwerk: Nerds & Company maakt folderbezorging leuker

31-10-2024

Voor Spotta ontwikkelde Nerds & Company een native app die het werk van bezorgers aanzienlijk vereenvoudigt en inspeelt op de moderne eisen van bezorging. 

Folders: de overeenkomsten en verschillen tussen Nederland en Oostenrijk! 

23-09-2024

Twee recente studies uit Nederland en Oostenrijk illustreren duidelijk de overeenkomsten en verschillen in waardering voor folders tussen beide landen.

Nieuw bij Spotta: De Flyerscan!

19-9-2024

Wil je weten of jouw folder of flyer de aandacht trekt die het verdient? Meld je dan nu aan voor de Flyerscan! 

 

01 / 08