Ontvangers van het folderpakket vinden het goed dat hun voorkeur wordt overgenomen

19 maart 2024

Recent onderzoek uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau DirectResearch laat zien dat 93% van de folderpakket ontvangende huishoudens het goed vindt dat wij hun voorkeur digitaal overnemen op InMijnBus om het folderpakket te blijven ontvangen.

 

Voorkeur overnemen
Spotta streeft ernaar folderbezorging slimmer en duurzamer te maken door alleen nog gewenst drukwerk bij consumenten thuis te bezorgen. InMijnBus maakt dit mogelijk. Op inmijnbus.nl kiezen consumenten eenvoudig voor het wel of niet ontvangen van het folderpakket van Spotta. Ook is het mogelijk om te kiezen voor 'het folderpakket zelf samenstellen'.

Wanneer InMijnBus wordt uitgerold in gemeenten, informeert Spotta de huidige ontvangers van het folderpakket driemaal over deze nieuwe service. In deze communicatie staat dat als ze het folderpakket willen blijven ontvangen, de consument niets hoeft te doen en daarmee hun huishouden automatisch op ‘JA’ wordt gezet. Als ze het folderpakket niet langer willen ontvangen, tijdelijk willen stopzetten of willen omzetten naar een zelf samengesteld pakket, worden ze opgeroepen om in actie te komen. 93% van onderzoeksrespondenten geeft aan het eens te zijn met deze aanpak.

Bovendien toont het onderzoek aan dat consumenten de boodschap van de InMijnBus campagne als duidelijk ervaren en goed ontvangen. 82% van de respondenten in het onderzoek weet dat ze niets hoeven te doen om het folderpakket te blijven ontvangen.

Onderzoeksverantwoording
Het onderzoek, met een steekproef van 515 deelnemers, richtte zich op huidige ontvangers van het folderpakket van Spotta in 16 gemeenten waar de InMijnBus campagne is uitgerold. Het onderzoek vond plaats tussen 6 december en 19 december 2023.

Meer informatie over InMijnBus? Ga naar inmijnbus.nl.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Facts & Figures Brievenbusreclame 

23-7-2024

In deze infographic ontdek je interessante en actuele cijfers en feiten over brievenbusreclame verspreidt door Spotta. 

90% van de Nederlanders leest reclamefolders

15-7-2024

Onderzoek van GfK, onder toezicht van NMO, toont aan dat papieren folders massaal worden gelezen door Nederlanders van 18 jaar en ouder.

 

Hoe Duitse retailers Nederlandse koopjesjagers voor zich winnen 

25-06-2024

In de afgelopen vier jaar is het aantal Nederlanders dat in Duitsland winkelt bijna verdubbeld, blijkt uit het recent gepubliceerde koopstromenonderzoek Oost-Nederland. Waarom Nederlanders zoveel de grens oversteken voor hun boodschappen?

 

Spotta introduceert met succes InMijnBus in heel Nederland

6-6-2024

Na een succesvolle introductieperiode is InMijnBus nu overal in Nederland beschikbaar. Dankzij de inzet van onze bezorgers hebben we dit duurzame bezorgmodel snel kunnen uitrollen.

 

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2024 zijn bekend!

7-6-2024

Op 6 juni jl. werden de Reclamefolder Awards 2024 uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event in Groenekan.

 

Webinar: Bereiksonderzoek Folders 2023/2024

21-6-2024

Op 9 juli om 11:00 uur presenteert GfK samen met Spotta middels een webinar de belangrijkste resultaten uit het Bereiksonderzoek Folders 2023/2024.  

 

Eerst proeven, dan geloven!

20-05-2024

Bekijk onze nieuwe infographic over sampling via de brievenbus voor interessante facts & figures over sampling via de brievenbus!

 

Hoe Plein.nl een hogere conversieratio behaalt met doelgroepsegmentatie voor hun folder

30-05-2024

Lees in dit artikel hoe Plein.nl samen met onze Business Intelligence Analisten een zo optimaal mogelijk verspreidplan ontwikkelt met doelgroepsegementatie. 

 

 

01 / 08