Of je nu inzet op awareness, consideration of purchase in de customer journey, een folder is een essentieel touchpoint. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw folder in de consideration-fase opvalt? We hebben vier voorbeelden voor je op een rij gezet.
1. Laat ze het proberen:
Niets werkt zo overtuigend als een product zelf te proberen! Laat consumenten je product testen met een sample: proeven, ruiken of gebruiken zijn effectieve manieren om hen te overtuigen. Wist je dat samples perfect kunnen worden meegestuurd met het folderpakket of los in de brievenbus verspreid kunnen worden door Spotta? Maar liefst 96% van de consumenten ontvangt graag samples thuis! (Direct Research, Sample onderzoek)
2. Kras en win
Maak je folder interactief met een kraskaart! Een kraskaart verhoogt de betrokkenheid en trekt de aandacht van consumenten, wat zorgt voor extra merkbeleving en interactie met jouw campagne. Het maakt jouw folder leuker en onvergetelijk!
3. Informeer en inspireer
Een folder hoeft niet alleen aanbiedingen te bevatten. Gebruik de ruimte om meer over je merk, product of dienst te vertellen. Een goed verhaal of nuttige informatie kan het verschil maken en helpt om consumenten dichter bij een koopbeslissing te brengen.
4. Nodig uit tot een ervaring
Sommige producten hebben net dat beetje extra nodig voordat consumenten overgaan tot aankoop, vooral wanneer het om een abonnement of een grotere investering gaat. Nodig hen uit voor een proefrit, een showroombezoek of een producttest. Zo geef je consumenten de kans om jouw product zelf te ervaren en overtuigd te raken.
Kortom, je kunt een folder op verschillende manieren inzetten in de consideration-fase van de customer journey. Benieuwd naar de mogelijkheden? We denken graag met je mee om jouw folder op te laten vallen en meer waarde te creëren!