Dior 250.png

1. Laat ze het proberen:
Niets werkt zo overtuigend als een product zelf te proberen! Laat consumenten je product testen met een sample: proeven, ruiken of gebruiken zijn effectieve manieren om hen te overtuigen. Wist je dat samples perfect kunnen worden meegestuurd met het folderpakket of los in de brievenbus verspreid kunnen worden door Spotta? Maar liefst 96% van de consumenten ontvangt graag samples thuis! (Direct Research, Sample onderzoek)

krassen klein

2. Kras en win
Maak je folder interactief met een kraskaart! Een kraskaart verhoogt de betrokkenheid en trekt de aandacht van consumenten, wat zorgt voor extra merkbeleving en interactie met jouw campagne. Het maakt jouw folder leuker en onvergetelijk!

Rowenta 250.png

3. Informeer en inspireer
Een folder hoeft niet alleen aanbiedingen te bevatten. Gebruik de ruimte om meer over je merk, product of dienst te vertellen. Een goed verhaal of nuttige informatie kan het verschil maken en helpt om consumenten dichter bij een koopbeslissing te brengen.

hellofresh middel.png

4. Nodig uit tot een ervaring
Sommige producten hebben net dat beetje extra nodig voordat consumenten overgaan tot aankoop, vooral wanneer het om een abonnement of een grotere investering gaat. Nodig hen uit voor een proefrit, een showroombezoek of een producttest. Zo geef je consumenten de kans om jouw product zelf te ervaren en overtuigd te raken.

Kortom, je kunt een folder op verschillende manieren inzetten in de consideration-fase van de customer journey. Benieuwd naar de mogelijkheden? We denken graag met je mee om jouw folder op te laten vallen en meer waarde te creëren!

Bekijk ook eens onze andere berichten

Spotta test nieuwe bezorgstrategie in Den Bosch

26-6-2025

Utrecht, 26 juni 2025 – Spotta zet een belangrijke stap in de evolutie van de verspreiding van brievenbusreclame. In Den Bosch is recent een pilot gestart waarbij folderpakketten geadresseerd worden bezorgd. Deze nieuwe bezorgmethode maakt het mogelijk om naast folders ook direct mail én tijdschriften gecombineerd te bezorgen tijdens één bezorgronde.

InMijnBus één jaar landelijk actief: minder verspilling, meer regie voor de consument

10-6-2025

Sinds de landelijke uitrol tussen september 2023 en juni 2024 hebben huishoudens in heel Nederland via InMijnBus zelf de regie over het ontvangen van een folderpakket in hun brievenbus.

Spotta stapt in de postmarkt

5-6-2025

Op 26 mei jl. bracht FD het nieuws dat Spotta zich bij de ACM heeft geregistreerd als postvervoersbedrijf. Daarmee betreden we officieel de postmarkt.

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 zijn bekend!

4-6-2025

Tijdens het event Catch the Shopper op 3 juni jl. in Groenekan zijn de winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 bekendgemaakt. 

Spotta breidt dienstverlening uit met bezorging van direct mail

Catch the Shopper 2025

19-05-2025

Op 3 juni vindt Catch the Shopper plaats; een dag vol inspiratie, innovatie en inzichten in de toekomst van shoppermarketing. 

Case study: De kracht van de papieren folder bij Expert

19-05-2025

In deze case study onderzoeken we hoe de inzet van de papieren folder Expert ondersteunt bij de gekozen strategie en welke resultaten dit heeft opgeleverd. 

Meer gelezen folders, meer actie door de consument

01-05-2025

Uit recent onderzoek van Markteffect blijkt dat gepersonaliseerde folderpakketten, zoals aangeboden door Folderkiezer, aanzienlijk effectiever zijn in het stimuleren van consumentengedrag.

01 / 08