De winnaars van de Reclamefolder Awards 2024 zijn bekend!

7 juni 2024

Op 6 juni jl. zijn de Reclamefolder Awards 2024 uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event in Groenekan. Dit is het tweede jaar dat deze prijzen werden uitgereikt. Deze awards geven inzicht in de mening van consumenten over reclamefolders.

Dit jaar maakten dertig folders kans op het winnen van de award in de categorieën online en papieren folders.

 

Hoe verloopt de verkiezing?
De verkiezing bestaat uit twee rondes. In ronde 1 beantwoordden 1.500 respondenten vragen zoals:

  • Ik hoop dat deze folder snel weer op de mat valt.
  • Deze is het leukste om te lezen.
  • Deze is het meest duidelijk.
  • Deze heeft de beste aanbiedingen.

Bij de start van het onderzoek is een selectie gemaakt tussen digitale en papieren folders.

In ronde 2 zijn de top 25 folders (bepaald in ronde 1) opnieuw beoordeeld door 1.500 respondenten op aspecten zoals:

  • Deze folder zorgt ervoor dat ik deze winkel wil bezoeken.
  • Deze folder draagt bij aan de aankoopoverweging in deze winkel.
  • Deze folder verbetert het beeld dat ik van dit merk/deze retailer heb.


De respondenten in ronde 2 waren niet noodzakelijkerwijs dezelfde als in ronde 1.

Na deze twee rondes kwamen als winnaars uit de bus:

  • Expert – beste online folder
  • Boni Supermarkt – beste papieren folder

Vakprijs
Naast de consumentenprijzen werd ook een vakprijs uitgereikt. Deze vakprijs wordt bepaald door een deskundig jurypanel. De genomineerden waren HEMA, Albert Heijn en CASA. Deze folders zijn tijdens een juryoverleg besproken, waarna de deelnemers aan Catch the Shopper door middel van stemmen de winnaar bepaalden.

De winnaar: HEMA

De verkiezing van de Reclamefolder Award is een initiatief van ISMI en CuriousYou. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Markteffect.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Hoe val je extra op in de consideration fase van de Customer Journey?

01-12-2024

Of je nu inzet op awareness, consideration of purchase in de customer journey, een folder is een essentieel touchpoint. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw folder in de consideration-fase opvalt? We hebben vier voorbeelden voor je op een rij gezet.

De kracht van de folder in de warenhuisbranche

18-11-2024

November en december zijn dé maanden om de aandacht van consumenten te trekken in de warenhuisbranche. Wist je dat maar liefst 49% van de 4,2 miljoen folderpakketontvanger warenhuisfolders en flyers leest?

De mediasynergie van print en digitaal

18-11-2024

In een tijdperk waarin digitale media domineren, blijft print een waardevolle rol spelen in de mediamix van bedrijven. Dit artikel verkent hoe de sterke punten van digitale en printmedia elkaar kunnen versterken om de ultieme customer journey te creëren.

Slaapexpert Beter Bed lanceert ‘Beter Slapen Nieuws’

15-11-2024

Beter Bed heeft een duidelijke missie: heel Nederland bewustmaken van het belang van goed slapen. Met dit doel voor ogen lanceerde Beter Bed in juni een nieuw initiatief: Beter Slapen Nieuws.

Yme Pasma over de toekomst van Spotta: digitalisering als sleutel tot succes

8-11-2024

In de nieuwste aflevering van de Nerd Cast Podcast bespreekt onze algemeen directeur Yme Pasma onder meer de innovatieve stappen die Spotta heeft gezet met het platform InMijnBus. 

Strakkere regie en minder zoekwerk: Nerds & Company maakt folderbezorging leuker

31-10-2024

Voor Spotta ontwikkelde Nerds & Company een native app die het werk van bezorgers aanzienlijk vereenvoudigt en inspeelt op de moderne eisen van bezorging. 

Folders: de overeenkomsten en verschillen tussen Nederland en Oostenrijk! 

23-09-2024

Twee recente studies uit Nederland en Oostenrijk illustreren duidelijk de overeenkomsten en verschillen in waardering voor folders tussen beide landen.

Nieuw bij Spotta: De Flyerscan!

19-9-2024

Wil je weten of jouw folder of flyer de aandacht trekt die het verdient? Meld je dan nu aan voor de Flyerscan! 

 

01 / 08