De winnaars van de Reclamefolder Awards 2024 zijn bekend!

7 juni 2024

Op 6 juni jl. zijn de Reclamefolder Awards 2024 uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event in Groenekan. Dit is het tweede jaar dat deze prijzen werden uitgereikt. Deze awards geven inzicht in de mening van consumenten over reclamefolders.

Dit jaar maakten dertig folders kans op het winnen van de award in de categorieën online en papieren folders.

 

Hoe verloopt de verkiezing?
De verkiezing bestaat uit twee rondes. In ronde 1 beantwoordden 1.500 respondenten vragen zoals:

  • Ik hoop dat deze folder snel weer op de mat valt.
  • Deze is het leukste om te lezen.
  • Deze is het meest duidelijk.
  • Deze heeft de beste aanbiedingen.

Bij de start van het onderzoek is een selectie gemaakt tussen digitale en papieren folders.

In ronde 2 zijn de top 25 folders (bepaald in ronde 1) opnieuw beoordeeld door 1.500 respondenten op aspecten zoals:

  • Deze folder zorgt ervoor dat ik deze winkel wil bezoeken.
  • Deze folder draagt bij aan de aankoopoverweging in deze winkel.
  • Deze folder verbetert het beeld dat ik van dit merk/deze retailer heb.


De respondenten in ronde 2 waren niet noodzakelijkerwijs dezelfde als in ronde 1.

Na deze twee rondes kwamen als winnaars uit de bus:

  • Expert – beste online folder
  • Boni Supermarkt – beste papieren folder

Vakprijs
Naast de consumentenprijzen werd ook een vakprijs uitgereikt. Deze vakprijs wordt bepaald door een deskundig jurypanel. De genomineerden waren HEMA, Albert Heijn en CASA. Deze folders zijn tijdens een juryoverleg besproken, waarna de deelnemers aan Catch the Shopper door middel van stemmen de winnaar bepaalden.

De winnaar: HEMA

De verkiezing van de Reclamefolder Award is een initiatief van ISMI en CuriousYou. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Markteffect.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Folders: de overeenkomsten en verschillen tussen Nederland en Oostenrijk! 

23-09-2024

Twee recente studies uit Nederland en Oostenrijk illustreren duidelijk de overeenkomsten en verschillen in waardering voor folders tussen beide landen.

Nieuw bij Spotta: De Flyerscan!

19-9-2024

Wil je weten of jouw folder of flyer de aandacht trekt die het verdient? Meld je dan nu aan voor de Flyerscan! 

 

De kracht van folders in de huis-, tuin- en dierbranche

19-09-2024

In de huis-, tuin- en dierbranche zijn folders onmisbaar om consumenten te bereiken en te inspireren.

 

Een folder bezorgt je omzet! 

16-09-2024

Dat toonde het onafhankelijke Bereiksonderzoek voor Folders uitgevoerd door GfK recent aan. In onderstaande infographic vind je de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek terug.

Facts & Figures Brievenbusreclame 

23-7-2024

In deze infographic ontdek je interessante en actuele cijfers en feiten over brievenbusreclame verspreidt door Spotta. 

90% van de Nederlanders leest reclamefolders

15-7-2024

Onderzoek van GfK, onder toezicht van NMO, toont aan dat papieren folders massaal worden gelezen door Nederlanders van 18 jaar en ouder.

 

Hoe Duitse retailers Nederlandse koopjesjagers voor zich winnen 

25-06-2024

In de afgelopen vier jaar is het aantal Nederlanders dat in Duitsland winkelt bijna verdubbeld, blijkt uit het recent gepubliceerde koopstromenonderzoek Oost-Nederland. Waarom Nederlanders zoveel de grens oversteken voor hun boodschappen?

 

Spotta introduceert met succes InMijnBus in heel Nederland

6-6-2024

Na een succesvolle introductieperiode is InMijnBus nu overal in Nederland beschikbaar. Dankzij de inzet van onze bezorgers hebben we dit duurzame bezorgmodel snel kunnen uitrollen.

 

01 / 08