Op 6 juni jl. zijn de Reclamefolder Awards 2024 uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event in Groenekan. Dit is het tweede jaar dat deze prijzen werden uitgereikt. Deze awards geven inzicht in de mening van consumenten over reclamefolders.
Dit jaar maakten dertig folders kans op het winnen van de award in de categorieën online en papieren folders.
Hoe verloopt de verkiezing?
De verkiezing bestaat uit twee rondes. In ronde 1 beantwoordden 1.500 respondenten vragen zoals:
Bij de start van het onderzoek is een selectie gemaakt tussen digitale en papieren folders.
In ronde 2 zijn de top 25 folders (bepaald in ronde 1) opnieuw beoordeeld door 1.500 respondenten op aspecten zoals:
De respondenten in ronde 2 waren niet noodzakelijkerwijs dezelfde als in ronde 1.
Na deze twee rondes kwamen als winnaars uit de bus:
Vakprijs
Naast de consumentenprijzen werd ook een vakprijs uitgereikt. Deze vakprijs wordt bepaald door een deskundig jurypanel. De genomineerden waren HEMA, Albert Heijn en CASA. Deze folders zijn tijdens een juryoverleg besproken, waarna de deelnemers aan Catch the Shopper door middel van stemmen de winnaar bepaalden.
De winnaar: HEMA
De verkiezing van de Reclamefolder Award is een initiatief van ISMI en CuriousYou. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Markteffect.