Hoe verloopt de verkiezing?
De verkiezing bestaat uit twee rondes. In ronde 1 beantwoordden 1.500 respondenten vragen zoals:

  • Ik hoop dat deze folder snel weer op de mat valt.
  • Deze is het leukste om te lezen.
  • Deze is het meest duidelijk.
  • Deze heeft de beste aanbiedingen.

Bij de start van het onderzoek is een selectie gemaakt tussen digitale en papieren folders.

In ronde 2 zijn de top 25 folders (bepaald in ronde 1) opnieuw beoordeeld door 1.500 respondenten op aspecten zoals:

  • Deze folder zorgt ervoor dat ik deze winkel wil bezoeken.
  • Deze folder draagt bij aan de aankoopoverweging in deze winkel.
  • Deze folder verbetert het beeld dat ik van dit merk/deze retailer heb.


De respondenten in ronde 2 waren niet noodzakelijkerwijs dezelfde als in ronde 1.

Na deze twee rondes kwamen als winnaars uit de bus:

  • Expert – beste online folder
  • Boni Supermarkt – beste papieren folder

Vakprijs
Naast de consumentenprijzen werd ook een vakprijs uitgereikt. Deze vakprijs wordt bepaald door een deskundig jurypanel. De genomineerden waren HEMA, Albert Heijn en CASA. Deze folders zijn tijdens een juryoverleg besproken, waarna de deelnemers aan Catch the Shopper door middel van stemmen de winnaar bepaalden.

De winnaar: HEMA

De verkiezing van de Reclamefolder Award is een initiatief van ISMI en CuriousYou. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Markteffect.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Spotta test nieuwe bezorgstrategie in Den Bosch

26-6-2025

Utrecht, 26 juni 2025 – Spotta zet een belangrijke stap in de evolutie van de verspreiding van brievenbusreclame. In Den Bosch is recent een pilot gestart waarbij folderpakketten geadresseerd worden bezorgd. Deze nieuwe bezorgmethode maakt het mogelijk om naast folders ook direct mail én tijdschriften gecombineerd te bezorgen tijdens één bezorgronde.

Webinar Bereiksonderzoek Folders 2024/2025

04-07-2025

Op woensdag 4 september om 11:00 uur presenteren GfK en Spotta de nieuwste resultaten uit het onafhankelijke Bereiksonderzoek Folders 2024/2025 via een gratis webinar. 

InMijnBus één jaar landelijk actief: minder verspilling, meer regie voor de consument

10-6-2025

Sinds de landelijke uitrol tussen september 2023 en juni 2024 hebben huishoudens in heel Nederland via InMijnBus zelf de regie over het ontvangen van een folderpakket in hun brievenbus.

Spotta stapt in de postmarkt

5-6-2025

Op 26 mei jl. bracht FD het nieuws dat Spotta zich bij de ACM heeft geregistreerd als postvervoersbedrijf. Daarmee betreden we officieel de postmarkt.

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 zijn bekend!

4-6-2025

Tijdens het event Catch the Shopper op 3 juni jl. in Groenekan zijn de winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 bekendgemaakt. 

Spotta breidt dienstverlening uit met bezorging van direct mail

Catch the Shopper 2025

19-05-2025

Op 3 juni vindt Catch the Shopper plaats; een dag vol inspiratie, innovatie en inzichten in de toekomst van shoppermarketing. 

Case study: De kracht van de papieren folder bij Expert

19-05-2025

In deze case study onderzoeken we hoe de inzet van de papieren folder Expert ondersteunt bij de gekozen strategie en welke resultaten dit heeft opgeleverd. 

01 / 08