In Nederland genieten consumenten jaarlijks van meer dan 250 miljoen Fisherman’s Friend pastilles in zeven verschillende smaken. Het merk, onderdeel van Concorp, is dan ook in bijna 50 jaar tijd uitgegroeid tot een begrip. Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet.
Jeroen Jeroense, Brand Manager Fisherman's Friend; "Sampling is voor ons een belangrijke pijler. Samen met Jeroen van Spotta, is het gelukt om op korte termijn een gerichte campagne op te zetten rondom locaties waar Fisherman's Friend Spearmint wordt verkocht, én daarmee de landelijke promotie een boost te geven."
Campagne doelstelling
100.000 huishoudens enthousiasmeren en attenderen op 1+1 actie bij de Albert Heijn.
Bereikmethode
Sampling is een laagdrempelige en opvallende manier voor FMCG-merken om consumenten kennis te laten maken met hun product. 95% van de consumenten beschouwt samples als iets positiefs, 93% maakt daadwerkelijk gebruik van de samples en 31% gaat na het uitproberen over tot aankoop (bron: Sample onderzoek DirectResearch, 2022).
Wil jij jouw merk ook versterken of heb je vragen over deze specifieke case? Plan direct een afspraak in met Jeroen Visser of neem contact op via
+31 (0)6 20 17 16 34 of jeroen.visser@spotta.nl