Veel nieuwe folders bekroond door consumenten

15 sep 2021

Maarssen, 14 september 2021 – In de afgelopen maanden hebben consumenten ruim 100.000 beoordelingen gegeven over hun favoriete folders. Het resultaat? Dirk is de overall winnaar van de verkiezing ‘Beste Folder Award’, editie 2021. Naast Dirk namen ook Expert, Action, Leen Bakker én tien nieuwe winnaars een prijs in ontvangst tijdens het event ‘Catch the Shopper’.

Winnaars best folder awards 2021

Veel van deze nieuwe winnaars, waaronder Groenrijk, CASA en Bristol, zijn online folders. Deze categorie folders wint aan populariteit en is sinds dit jaar ook beter vertegenwoordigd in de verkiezing: binnen elke categorie is er nu een online winnaar en er is een online overall winnaar. Consumenten konden uiteraard ook nog hun favoriete papieren folders beoordelen. 

Een andere toevoeging aan deze editie is dat papieren en online folders op verschillende aspecten beoordeeld zijn. Zo stonden bij papieren folders aspecten als ‘lokaal’ en ‘overzichtelijk’ centraal. Bij online folders werd er ook gekeken naar aspecten als ‘gemakkelijk navigeren’ en ‘snelheid’. 

Ook zijn bij beide soorten folders vragen rondom het leesgedrag toegevoegd, zoals hoe vaak lees je de folder en doe je een aankoop naar aanleiding van het bekijken van de folder. Consumenten beoordelen de papieren folders gemiddeld beter dan de online folders, vooral als het op leesgedrag aankomt. 

Wie zijn de winnaars van 2021?

In deze editie van de ‘Beste Folder Award’ zijn er binnen zeven categorieën prijzen uitgereikt, onderverdeeld in een papieren winnaar en een online winnaar. Daarnaast is er een overall titel voor zowel de papieren als online folder. 

Dit zijn de winnaars van de ‘Beste Folder Award’ 2021! 

ELEKTRONICA 
Papieren folder: Expert 
Online folder: Expert  
 
HUIS, TUIN & DIER 
Papieren folder: Hubo (nieuw) 
Online folder: Groenrijk  

MODE EN KLEDING 
Papieren folder: Zeeman (nieuw) 
Online folder: Bristol  

PERSOONLIJKE VERZORGING 
Papieren folder: Etos (nieuw)  
Online folder: ICI PARIS XL 

SLAPEN/WONEN 
Papieren folder: Leen Bakker 
Online folder: CASA  

SUPERMARKT/SLIJTERIJ 
Papieren & Online folder: Dirk  
 
WARENHUIZEN 
Papieren en Online folder: Action 

Overall  
Papieren en Online folder: Dirk 

Bekijk onze recente berichten

Fisherman’s Friend zet huis-aan-huis sampling in

Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet. 

 

Uitrol InMijnBus bij eerste gemeenten succesvol

Op 1 december jl. zijn 16 gemeenten overgegaan op InMijnBus. De eerste resultaten bevestigen de positieve bijdrage van het nieuwe bezorgmodel aan het slimmer en duurzamer maken van folderverspreiding.

 

Spotta mag eigen folderpakketten blijven bezorgen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 24 november bekend gemaakt dat Spotta zijn zelf- samengestelde-folderpakketten mag blijven bezorgen.

 

01 / 03