Uitrol InMijnBus bij eerste gemeenten succesvol

9-december-2023



 

Op 1 december jl. zijn 16 gemeenten overgegaan op InMijnBus. De eerste resultaten bevestigen de positieve bijdrage van het nieuwe bezorgmodel aan het slimmer en duurzamer maken van folderverspreiding. In de gemeenten waar InMijnBus is uitgerold is een reductie van 9% van de folderpakketten gerealiseerd. Daarbij heeft tot nu toe 26% van de huishoudens die hun voorkeur hebben gewijzigd op InMijnBus gekozen voor een persoonlijk folderpakket met alleen de folders die ze wil ontvangen. Het effect van beide leidt in deze gemeenten op jaarbasis nu al tot 379 ton minder reclamefolders bij het oud papier. De verwachting is dat dat nog verder zal oplopen.

Om de voorkeuren van huishoudens voor het ontvangen van het Spotta folderpakket te verzamelen, informeert Spotta de huidige ontvangers van het folderpakket vier keer één-op-één over InMijnBus. In deze communicatie staat dat huishoudens gemakkelijk digitaal hun JA of NEE voorkeur kunnen wijzigen op InMijnBus.nl.

Waarom succesvol?
Digitaal je voorkeur aanpassen is gemakkelijker en zorgt voor meer NEE’s. Daarbij is het mogelijk folderpakketten aan te laten sluiten op de interesses van huishoudens. Ook dat zorgt voor minder ongelezen reclamefolders bij het oud papier. Voor de adverteerder is dit goed nieuws omdat meer van de reclamefolders die hij laat drukken ook echt worden gelezen. Hiermee wordt de relevantie van het folderpakket verhoogt. Daarnaast hoeven bezorgers niet meer iedere week fysiek langs de deuren te gaan om te kijken of er iets is veranderd aan de stickersituatie. Aan de hand van een looplijst kan Spotta efficiënte bezorgroutes uitstippelen.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Het laatste nieuws van InMijnBus

De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.

 

Verassende feiten: waarom reclamefolders zo populair zijn

Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.

 

Hoe bereik je consumenten die echt op jouw reclameboodschap zitten te wachten 

Met #Folderkiezer!

Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

In dit artikel lichten we aan de hand van een use case over een A-merk tandpasta toe hoe je jouw merkbekendheid en tegelijkertijd korte termijn omzet laat stijgen!

 

Elk jaar 12 keer naar de maan en terug, emissievrij!

Hoe pakken we bij Spotta de last mile aan, zodat deze niet alleen 100% emissievrij is maar ook zo efficiënt mogelijk verloopt?

 

Digitale of papieren folders: Wat is het meest duurzaam?

Is de papieren folder werkelijk vervangbaar door zijn digitale tegenhanger en zijn digitale communicatiekanalen echt zoveel duurzamer? 

 

Fisherman’s Friend zet huis-aan-huis sampling in

Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet. 

 

Spotta mag eigen folderpakketten blijven bezorgen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 24 november bekend gemaakt dat Spotta zijn zelf- samengestelde-folderpakketten mag blijven bezorgen.

 

01 / 08