Spotta mag eigen folderpakketten blijven bezorgen

24 november 2023



De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 24 november bekend gemaakt dat Spotta zijn zelf- samengestelde-folderpakketten mag blijven bezorgen. Deze uitspraak volgde op handhavingsverzoeken die PostNL en KiesJeFolders bij de ACM hadden ingediend. Beide organisaties vonden dat Spotta zich voor de bezorging van deze folderpakketten zou moeten registreren als postvervoerbedrijf. De ACM heeft de handhavingsverzoeken ongegrond verklaard.

Zelf-samengestelde-folderpakketten
Huishoudens kunnen via InMijnBus.nl zelf een folderpakket samenstellen. Spotta heeft deze service ontwikkeld vanuit een duurzaamheidsperspectief. Door consumenten zelf het pakket samen te laten stellen met alleen voor hen relevante folders, belanden minder folders ongelezen bij het oud papier.

Inmiddels heeft Spotta 175.000 abonnees voor deze gratis service. De verwachting is dat dit aantal zich de komende jaren blijft verdubbelen. Ook doordat de service onderdeel is van het nieuwe InMijnBus bezorgmodel waarbij huishoudens eenvoudig JA, NEE of ‘Het folderpakket zelf samenstellen’ aan kunnen geven voor een wekelijks folderpakket van Spotta.

Ongeveer de helft van deze zelf-samengestelde-folderpakketten wordt momenteel bezorgd door PostNL en de andere helft door Spotta. Spotta heeft de ambitie om steeds meer via het eigen netwerk te bezorgen maar zal ook van PostNL gebruik blijven maken.

Yme Pasma (CEO Spotta): “Het oordeel van de ACM is cruciaal in onze ambitie om het medium huis-aan-huis duurzamer en slimmer te maken. Uiteindelijk wil Spotta dat ieder huishouden alleen de voor hun relevante of gewenste reclamefolders ontvangt zodat folders niet voor niets in de bus vallen”.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Het laatste nieuws van InMijnBus

De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.

 

Verassende feiten: waarom reclamefolders zo populair zijn

Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.

 

Hoe bereik je consumenten die echt op jouw reclameboodschap zitten te wachten 

Met #Folderkiezer!

Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

In dit artikel lichten we aan de hand van een use case over een A-merk tandpasta toe hoe je jouw merkbekendheid en tegelijkertijd korte termijn omzet laat stijgen!

 

Elk jaar 12 keer naar de maan en terug, emissievrij!

Hoe pakken we bij Spotta de last mile aan, zodat deze niet alleen 100% emissievrij is maar ook zo efficiënt mogelijk verloopt?

 

Digitale of papieren folders: Wat is het meest duurzaam?

Is de papieren folder werkelijk vervangbaar door zijn digitale tegenhanger en zijn digitale communicatiekanalen echt zoveel duurzamer? 

 

Uitrol InMijnBus bij eerste gemeenten succesvol

Op 1 december jl. zijn 16 gemeenten overgegaan op InMijnBus. De eerste resultaten bevestigen de positieve bijdrage van het nieuwe bezorgmodel aan het slimmer en duurzamer maken van folderverspreiding.

 

Fisherman’s Friend zet huis-aan-huis sampling in

Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet. 

 

01 / 08