Gericht je klanten bereiken met het optimaal verspreidplan

22-augustus-2023



 

Wie zijn je klanten? Hoe zorgen we samen voor zo veel mogelijk gelezen reclamefolders?

Je krijgt hier zicht op door samen met Spotta een data-analyse te maken. Vervolgens kunnen we het verspreidplan segmenteren om zowel huidige klanten als potentiele doelgroepen te bereiken. In heel Nederland of alleen in een kleinere regio. Op postcode of op wijkniveau.

Om zo effectief en duurzaam mogelijk te verspreiden maken we op basis van klantdata, de reisbereidheid, herkomst en doelgroepkenmerken van jouw klanten inzichtelijk. Is er geen data beschikbaar om te analyseren of is de doelgroep niet bekend. Dan baseren we ons bij het adviseren over het klantprofiel op eerdere ervaringen en expertise. 

Door middel van doelgroepsegmentatie zoeken we lookalikes van je klanten binnen het verzorgingsgebied om je potentiele doelgroep zo gericht mogelijk te bereiken. Doelgroepsegmentatie kan op basis van honderden kenmerken. Denk aan demografische en geografische kenmerken, maar ook gedragskenmerken. Zoals leeftijd, inkomen, levensfases, woningtype en consumententype. 

Spotta biedt meerdere combinaties van analyses en segmentatiemogelijkheden. Op die manier is het verspreidplan altijd afgestemd op jouw wensen.   

Bekijk ook eens onze andere berichten

Spotta introduceert InMijnBus in de eerste 3 gemeenten

26 september 2023

Afgelopen maand heeft Spotta met succes InMijnBus geïntroduceerd bij de consumenten in gemeenten Leeuwarden, Groningen en Ede. Om zoveel mogelijk huishoudens in deze gemeenten te informeren over InMijnBus zet Spotta verschillende kanalen in. 

 

Eerste reacties gemeentes InMijnBus

9 augustus 2023

Enkele weken geleden heeft Spotta alle gemeentes in Nederland geïnformeerd over de komst van InMijnBus.  Verschillende gemeentes hebben inmiddels nieuws hierover gepubliceerd op hun website. 

 

Voorlopig geen JA/JA sticker in België

1 augustus 2023

De Ja/Ja sticker komt er (voorlopig) niet. Consumenten kunnen dus gratis drukwerk blijven ontvangen in België, tenzij zij dat expliciet niet willen. Dat is niet alleen goed nieuws voor de lokale economie en tewerkstelling, maar helpt ook bij het dichten van de digitale kloof. De Vlaamse regering heeft besluitvorming over dit punt voorlopig uitgesteld. 

Op weg naar een duurzaam Folderpakket

20 juli 2023

We maken op dit moment voor het verpakken van onze folderpakketten gebruik van de dunst mogelijke plastic folie. Deze bestaat voor 30% uit gerecycled materiaal en is voor 100% recyclebaar.

Zowel uit het restafval als uit het oud papier wordt door afvalverwerkers plastic zoveel mogelijk uit het afval gehaald en waar mogelijk gerecycled. Spotta gaat het gebruik van de plastic folie als verpakking afbouwen.

 

Spotta lanceert InMijnBus!

1 juli 2023

Vanaf 1 juli is InMijnBus beschikbaar voor iedereen! Op InMijnBus.nl kunnen huishoudens eenvoudig JA of NEE aangeven voor het ontvangen van het wekelijkse folderpakket van Spotta.

 

Beste Folder Awards 2023

20 juni 2023

Op 20 juni zijn tijdens het Retail Outook Event in Maarssen de Beste Folder Awards 2023 voor online en papieren folders bekendgemaakt. Naast de publieksprijzen, werden dit jaar ook vakprijzen uitgereikt. De overall prijs voor de papieren folder werd uitgereikt door Thomas Hopman, CCO van Spotta.

 

InMijnBus gepresenteerd op Catch-the-Shopper congres

12-06-2023

Thomas Hopman vertelt vakgenoten over InMijnBus tijdens het jaarlijkse Catch-the-Shopper congres.

Folders zorgen voor extra omzet. Dus waarom worden ze bedreigd? 

31-05-2023

Folders zijn een van de commercieel meest succesvolle printkanalen, maar zoals alle printmedia wordt het geconfronteerd met toenemende uitdagingen en weerstand. 

01 / 08