Gericht je klanten bereiken met het optimaal verspreidplan

22-augustus-2023



 

Wie zijn je klanten? Hoe zorgen we samen voor zo veel mogelijk gelezen reclamefolders?

Je krijgt hier zicht op door samen met Spotta een data-analyse te maken. Vervolgens kunnen we het verspreidplan segmenteren om zowel huidige klanten als potentiele doelgroepen te bereiken. In heel Nederland of alleen in een kleinere regio. Op postcode of op wijkniveau.

Om zo effectief en duurzaam mogelijk te verspreiden maken we op basis van klantdata, de reisbereidheid, herkomst en doelgroepkenmerken van jouw klanten inzichtelijk. Is er geen data beschikbaar om te analyseren of is de doelgroep niet bekend. Dan baseren we ons bij het adviseren over het klantprofiel op eerdere ervaringen en expertise. 

Door middel van doelgroepsegmentatie zoeken we lookalikes van je klanten binnen het verzorgingsgebied om je potentiele doelgroep zo gericht mogelijk te bereiken. Doelgroepsegmentatie kan op basis van honderden kenmerken. Denk aan demografische en geografische kenmerken, maar ook gedragskenmerken. Zoals leeftijd, inkomen, levensfases, woningtype en consumententype. 

Spotta biedt meerdere combinaties van analyses en segmentatiemogelijkheden. Op die manier is het verspreidplan altijd afgestemd op jouw wensen.   

Bekijk ook eens onze andere berichten

Feest bij Folderkiezer: 250.000 Folderfans!

09-04-2024

Folderkiezer viert feest! Inmiddels ontvangen 250.000 folderfans een zelf samengesteld folderpakket.

 

Het laatste nieuws van InMijnBus

08-04-2024

De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.

 

Hoe Budget Thuis zijn folderverspreiding optimaliseerde met doelgroepsegmentatie

29-03-2024

In dit artikel lees je hoe Budget Thuis met behulp van een datagestuurde aanpak voor folderverspreiding indrukwekkende resultaten behaalde. 

 

Ontvangers van het folderpakket vinden het goed dat hun voorkeur wordt overgenomen

19-03-2024

Recent onderzoek uitgevoerd door  DirectResearch laat zien dat 93% van de folderpakket ontvangende huishoudens het goed vindt dat wij hun voorkeur digitaal overnemen op InMijnBus.

 

Facts & Figures: het folderpakket

27-02-2024

In deze infographic ontdek je interessante en leerzame feitjes over het folderpakket van Spotta! 

Verassende feiten: waarom reclamefolders zo populair zijn

11-02-2024

Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.

 

Hoe bereik je consumenten die echt op jouw reclameboodschap zitten te wachten 

08-02-2024

Met #Folderkiezer!

Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

30-01-2024

In dit artikel lichten we aan de hand van een use case over een A-merk tandpasta toe hoe je jouw merkbekendheid en tegelijkertijd korte termijn omzet laat stijgen!

 

01 / 08