Folders blijven op de mat vallen dankzij inzetten 13-en 14-jarige

25 mei 2022

Overal zijn personeelstekorten, maar reclamefolders blijven gewoon wekelijks op de mat vallen. Ook voor folderbedrijven is het lastig om aan mensen te komen. Maar doordat die sector als enige jongeren vanaf dertien jaar mag inzetten, zijn de problemen te overzien. Dat zegt directeur Thomas Hopman van folderbedrijf Spotta tegen NU.nl.

Folders blijven op de mat dankzij 13 en 14 jarigen

Vier op de tien bezorgers van reclamefolders zijn dertien of veertien jaar. "Wij mogen als enige sector jongeren van die leeftijd inzetten", zegt Hopman. En dat gebeurt dan ook.

Volgens een woordvoerder van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid is de belangrijkste taak van 13- en 14-jarigen om op school te zitten. "Maar het klopt dat ze in uitzonderlijke gevallen ook een bijbaantje mogen hebben."

In het geval van folders bezorgen, mogen ze dat voor een deel zelfstandig doen. "Een paar straten", verduidelijkt de woordvoerder. In het geval van vakkenvullen bij de supermarkt, mag dat uitsluitend onder toezicht.

"Het gaat vaak om hun eerst baantje, van 2 tot 2,5 uur in de week", licht de directeur van Spotta toe.

De gemiddelde folderbezorger is jong. "Zo'n 70 procent is zeventien jaar of jonger", aldus Hopman. Jongeren mogen pas in het jaar dat zij zestien worden zogeheten geadresseerd drukwerk gaan bezorgen, zoals de krant.

Voor de bezorging van folders zijn wekelijks zo'n twintigduizend mensen op pad. "We krijgen iedere week ook duizenden klachten dat de folders niet of te laat zijn bezorgd, op een totaal van 5,2 miljoen adressen. Maar dat aantal klachten blijft stabiel."

Gemiddeld blijven de bezorgers van Spotta dat werk elf maanden doen. "Ook dat is stabiel gebleven", besluit Hopman.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Feest bij Folderkiezer: 250.000 Folderfans!

09-04-2024

Folderkiezer viert feest! Inmiddels ontvangen 250.000 folderfans een zelf samengesteld folderpakket.

 

Het laatste nieuws van InMijnBus

08-04-2024

De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.

 

Hoe Budget Thuis zijn folderverspreiding optimaliseerde met doelgroepsegmentatie

29-03-2024

In dit artikel lees je hoe Budget Thuis met behulp van een datagestuurde aanpak voor folderverspreiding indrukwekkende resultaten behaalde. 

 

Ontvangers van het folderpakket vinden het goed dat hun voorkeur wordt overgenomen

19-03-2024

Recent onderzoek uitgevoerd door  DirectResearch laat zien dat 93% van de folderpakket ontvangende huishoudens het goed vindt dat wij hun voorkeur digitaal overnemen op InMijnBus.

 

Facts & Figures: het folderpakket

27-02-2024

In deze infographic ontdek je interessante en leerzame feitjes over het folderpakket van Spotta! 

Verassende feiten: waarom reclamefolders zo populair zijn

11-02-2024

Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.

 

Hoe bereik je consumenten die echt op jouw reclameboodschap zitten te wachten 

08-02-2024

Met #Folderkiezer!

Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

30-01-2024

In dit artikel lichten we aan de hand van een use case over een A-merk tandpasta toe hoe je jouw merkbekendheid en tegelijkertijd korte termijn omzet laat stijgen!

 

01 / 08