Fisherman’s Friend zet huis-aan-huis sampling in

5-december-2023



fishermans friend.png

In Nederland genieten consumenten jaarlijks van meer dan 250 miljoen Fisherman’s Friend pastilles in zeven verschillende smaken. Het merk, onderdeel van Concorp, is dan ook in bijna 50 jaar tijd uitgegroeid tot een begrip. Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet. Het doel: 100.000 huishoudens rondom AH XL locaties enthousiasmeren en attenderen op de lopende actie.

Waarom sampling?
Sampling is een laagdrempelige en opvallende manier voor FMCG-merken om consumenten kennis te laten maken met hun product. 95% van de consumenten beschouwt samples als iets positiefs, 93% maakt daadwerkelijk gebruik van de samples en 31% gaat na het uitproberen over tot aankoop (bron: Sample onderzoek DirectResearch, 2022).

Jeroen Jeroense, Brand Manager Fisherman's Friend; "Sampling is voor ons een belangrijke pijler. Samen met Jeroen van Spotta, is het gelukt om op korte termijn een gerichte campagne op te zetten rondom locaties waar Fisherman's Friend Spearmint wordt verkocht, én daarmee de landelijke promotie een boost te geven."

Benieuwd hoe sampling jouw campagne kan ondersteunen? We gaan graag met je in gesprek.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Het laatste nieuws van InMijnBus

De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.

 

Verassende feiten: waarom reclamefolders zo populair zijn

Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.

 

Hoe bereik je consumenten die echt op jouw reclameboodschap zitten te wachten 

Met #Folderkiezer!

Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

In dit artikel lichten we aan de hand van een use case over een A-merk tandpasta toe hoe je jouw merkbekendheid en tegelijkertijd korte termijn omzet laat stijgen!

 

Elk jaar 12 keer naar de maan en terug, emissievrij!

Hoe pakken we bij Spotta de last mile aan, zodat deze niet alleen 100% emissievrij is maar ook zo efficiënt mogelijk verloopt?

 

Digitale of papieren folders: Wat is het meest duurzaam?

Is de papieren folder werkelijk vervangbaar door zijn digitale tegenhanger en zijn digitale communicatiekanalen echt zoveel duurzamer? 

 

Uitrol InMijnBus bij eerste gemeenten succesvol

Op 1 december jl. zijn 16 gemeenten overgegaan op InMijnBus. De eerste resultaten bevestigen de positieve bijdrage van het nieuwe bezorgmodel aan het slimmer en duurzamer maken van folderverspreiding.

 

Spotta mag eigen folderpakketten blijven bezorgen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 24 november bekend gemaakt dat Spotta zijn zelf- samengestelde-folderpakketten mag blijven bezorgen.

 

01 / 08