Digitale of papieren folders: Wat is het meest duurzaam?

14 december 2023



 

Een groeiend aantal retailbedrijven ruilen papieren folders in voor digitale versies. Duurzaamheid is een belangrijke redenen voor deze overstap. Maar is de papieren folder werkelijk vervangbaar door zijn digitale tegenhanger en is deze echt zoveel duurzamer?

Digitaal versus print
Het Duitse Institut für Handelsforschung (IFH) benadrukt dat de klassieke papieren prospectus nog steeds een van de meest effectieve media is. Onderzoek toont aan dat gedrukte media, zoals reclamebladen en folders/brochures, een hogere gebruiksfrequentie kennen dan digitale alternatieven (met stabiele gebruikswaarden en een enorm bereik).

Naast de hogere gebruiksfrequentie van geprinte media, denken consumenten volgens het IFH vaak ten onrechte dat papier als informatiedrager een negatievere impact heeft op het milieu. Dit komt door foutieve informatie over watergebruik en een gebrek aan bewustzijn over de vervuilende aspecten van digitale communicatie.

Benieuwd hoe digitale communicatie zich verhoudt ten opzichte van geprinte media op het gebied van duurzaamheid? Lees hier het hele artikel van PRINTmatters.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Het laatste nieuws van InMijnBus

De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.

 

Verassende feiten: waarom reclamefolders zo populair zijn

Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.

 

Hoe bereik je consumenten die echt op jouw reclameboodschap zitten te wachten 

Met #Folderkiezer!

Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

In dit artikel lichten we aan de hand van een use case over een A-merk tandpasta toe hoe je jouw merkbekendheid en tegelijkertijd korte termijn omzet laat stijgen!

 

Elk jaar 12 keer naar de maan en terug, emissievrij!

Hoe pakken we bij Spotta de last mile aan, zodat deze niet alleen 100% emissievrij is maar ook zo efficiënt mogelijk verloopt?

 

Uitrol InMijnBus bij eerste gemeenten succesvol

Op 1 december jl. zijn 16 gemeenten overgegaan op InMijnBus. De eerste resultaten bevestigen de positieve bijdrage van het nieuwe bezorgmodel aan het slimmer en duurzamer maken van folderverspreiding.

 

Fisherman’s Friend zet huis-aan-huis sampling in

Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet. 

 

Spotta mag eigen folderpakketten blijven bezorgen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 24 november bekend gemaakt dat Spotta zijn zelf- samengestelde-folderpakketten mag blijven bezorgen.

 

01 / 08