Spotta maakt huis-aan-huis bezorging slimmer en duurzamer

17 april 2023

Spotta biedt adverteerders de mogelijkheid om de verspreiding van hun folder, mailing of catalogus op huisadres te segmenteren. Voorheen kon met Spotta niet verder dan op wijkniveau gesegmenteerd worden. Een nieuwe bezorgmethode maakt dit nu wel mogelijk.

Spotta

Onder invloed van duurzaamheid is huis-aan-huis bezorging sterk veranderd de afgelopen jaren, deze veranderingen hebben bij marktleider Spotta geleid tot een nieuwe bezorgmethode die segmentatie op huishouden mogelijk maakt. Spotta is begin maart van dit jaar gestart met het bezorgen van haar eigen product FolderKiezer, dat is het wekelijkse folderpakket dat een huishouden zelf kan samenstellen met op dit moment 139.000 abonnees. Nu deze bezorging ook in het Spotta netwerk goed gaat kunnen andere adverteerders daar ook gebruik van maken.

Door de nieuwe bezorgmethode kunnen adverteerders nog slimmer segmenteren, bijvoorbeeld geen reclame bij huishoudens waarmee al op een digitale manier wordt gecommuniceerd, alleen bij huishoudens met kinderen of niet bij een huishouden dat al lid of donateur is. Dit draagt bij aan een verdere verduurzaming van het medium huis-aan-huis en een uniek bereik.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Uitrol InMijnBus bij eerste gemeenten succesvol

Op 1 december jl. zijn 16 gemeenten overgegaan op InMijnBus. De eerste resultaten bevestigen de positieve bijdrage van het nieuwe bezorgmodel aan het slimmer en duurzamer maken van folderverspreiding.

 

Fisherman’s Friend zet huis-aan-huis sampling in

Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet. 

 

Spotta mag eigen folderpakketten blijven bezorgen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 24 november bekend gemaakt dat Spotta zijn zelf- samengestelde-folderpakketten mag blijven bezorgen.

 

Gemeente Duiven informeert inwoners over InMijnBus

Naast de verspreiding van informatiefolders in/op het wekelijkse folderpakket en een lokale reclamecampagne vanuit Spotta, informeert Gemeente Duiven haar inwoners ook zelf proactief over InMijnBus via een bericht op Facebook.

 

Spotta introduceert InMijnBus in Gemeente Groningen, Leeuwarden en Ede

26 september 2023

Afgelopen maand heeft Spotta met succes InMijnBus geïntroduceerd bij de consumenten in gemeenten Leeuwarden, Groningen en Ede. Om zoveel mogelijk huishoudens in deze gemeenten te informeren over InMijnBus zet Spotta verschillende kanalen in. 

 

Het optimaal verspreidplan zorgt voor efficiëntie

22 augustus 2023

Wie zijn je klanten? Je krijgt daar gericht zicht op met een data-analyse van Spotta. Vervolgens kunnen we het verspreidplan segmenteren om zowel huidige
klanten als potentiele doelgroepen te bereiken. In heel Nederland of alleen in een kleinere
regio. Op postcode of op wijkniveau.

 

Eerste reacties gemeentes InMijnBus

9 augustus 2023

Enkele weken geleden heeft Spotta alle gemeentes in Nederland geïnformeerd over de komst van InMijnBus.  Verschillende gemeentes hebben inmiddels nieuws hierover gepubliceerd op hun website. 

 

Voorlopig geen JA/JA sticker in België

1 augustus 2023

De Ja/Ja sticker komt er (voorlopig) niet. Consumenten kunnen dus gratis drukwerk blijven ontvangen in België, tenzij zij dat expliciet niet willen. Dat is niet alleen goed nieuws voor de lokale economie en tewerkstelling, maar helpt ook bij het dichten van de digitale kloof. De Vlaamse regering heeft besluitvorming over dit punt voorlopig uitgesteld. 

01 / 08