Het folderpakket wordt slimmer en duurzamer met InMijnBus 

12 juni 2023



catch2.JPG

Thomas Hopman vertelt vakgenoten tijdens het jaarlijkse Catch the Shopper congres over InMijnBus.

Het medium huis-aan-huis is veranderd. Onder invloed van duurzaamheid is huis-aan-huis sterk veranderd in de afgelopen jaren. Het begrip huis-aan-huis bestaat eigenlijk niet meer. Dit komt door veranderende regelgeving zoals de introductie van de ja-sticker. ​Nu ontvangt 4 op de 10 huishoudens in Nederland geen reclamefolders. Dankzij slimme op data gebaseerde verspreidoplossingen bezorgen we nu brievenbusreclame op maat. Adverteerders kunnen daardoor effectiever hun doelgroep bereiken en consumenten ontvangen alleen relevante en gewenste brievenbusreclame. ​Door het verminderen van ongelezen brievenbusreclame dragen we bij aan de duurzaamheidsambities van lokale overheid, adverteerders en consumenten. ​

Er kwamen goede vragen uit de zaal. Zo bouwen we samen verder aan de nieuwe propositie. 

Bekijk ook eens onze andere berichten

Spotta introduceert InMijnBus in de eerste 3 gemeenten

26 september 2023

Afgelopen maand heeft Spotta met succes InMijnBus geïntroduceerd bij de consumenten in gemeenten Leeuwarden, Groningen en Ede. Om zoveel mogelijk huishoudens in deze gemeenten te informeren over InMijnBus zet Spotta verschillende kanalen in. 

 

Het optimaal verspreidplan zorgt voor efficiëntie

22 augustus 2023

Wie zijn je klanten? Je krijgt daar gericht zicht op met een data-analyse van Spotta. Vervolgens kunnen we het verspreidplan segmenteren om zowel huidige
klanten als potentiele doelgroepen te bereiken. In heel Nederland of alleen in een kleinere
regio. Op postcode of op wijkniveau.

 

Eerste reacties gemeentes InMijnBus

9 augustus 2023

Enkele weken geleden heeft Spotta alle gemeentes in Nederland geïnformeerd over de komst van InMijnBus.  Verschillende gemeentes hebben inmiddels nieuws hierover gepubliceerd op hun website. 

 

Voorlopig geen JA/JA sticker in België

1 augustus 2023

De Ja/Ja sticker komt er (voorlopig) niet. Consumenten kunnen dus gratis drukwerk blijven ontvangen in België, tenzij zij dat expliciet niet willen. Dat is niet alleen goed nieuws voor de lokale economie en tewerkstelling, maar helpt ook bij het dichten van de digitale kloof. De Vlaamse regering heeft besluitvorming over dit punt voorlopig uitgesteld. 

Op weg naar een duurzaam Folderpakket

20 juli 2023

We maken op dit moment voor het verpakken van onze folderpakketten gebruik van de dunst mogelijke plastic folie. Deze bestaat voor 30% uit gerecycled materiaal en is voor 100% recyclebaar.

Zowel uit het restafval als uit het oud papier wordt door afvalverwerkers plastic zoveel mogelijk uit het afval gehaald en waar mogelijk gerecycled. Spotta gaat het gebruik van de plastic folie als verpakking afbouwen.

 

Spotta lanceert InMijnBus!

1 juli 2023

Vanaf 1 juli is InMijnBus beschikbaar voor iedereen! Op InMijnBus.nl kunnen huishoudens eenvoudig JA of NEE aangeven voor het ontvangen van het wekelijkse folderpakket van Spotta.

 

Beste Folder Awards 2023

20 juni 2023

Op 20 juni zijn tijdens het Retail Outook Event in Maarssen de Beste Folder Awards 2023 voor online en papieren folders bekendgemaakt. Naast de publieksprijzen, werden dit jaar ook vakprijzen uitgereikt. De overall prijs voor de papieren folder werd uitgereikt door Thomas Hopman, CCO van Spotta.

 

Folders zorgen voor extra omzet. Dus waarom worden ze bedreigd? 

31-05-2023

Folders zijn een van de commercieel meest succesvolle printkanalen, maar zoals alle printmedia wordt het geconfronteerd met toenemende uitdagingen en weerstand. 

01 / 08