In Nederland genieten consumenten jaarlijks van meer dan 250 miljoen Fisherman’s Friend pastilles in zeven verschillende smaken. Het merk, onderdeel van Concorp, is dan ook in bijna 50 jaar tijd uitgegroeid tot een begrip. Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet. Het doel: 100.000 huishoudens rondom AH XL locaties enthousiasmeren en attenderen op de lopende actie.
Waarom sampling?
Sampling is een laagdrempelige en opvallende manier voor FMCG-merken om consumenten kennis te laten maken met hun product. 95% van de consumenten beschouwt samples als iets positiefs, 93% maakt daadwerkelijk gebruik van de samples en 31% gaat na het uitproberen over tot aankoop (bron: Sample onderzoek DirectResearch, 2022).
Jeroen Jeroense, Brand Manager Fisherman's Friend; "Sampling is voor ons een belangrijke pijler. Samen met Jeroen van Spotta, is het gelukt om op korte termijn een gerichte campagne op te zetten rondom locaties waar Fisherman's Friend Spearmint wordt verkocht, én daarmee de landelijke promotie een boost te geven."
Benieuwd hoe sampling jouw campagne kan ondersteunen? We gaan graag met je in gesprek.